Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter Ras
Jeg har været nede hos lcdplanet i dag, for at forhøre mig lidt om nogle skærme, som jeg har kigget på. Var indtil for 5 minutter siden rimelig sikker på at jeg skulle ud og investere i en LE40A656, efter at sælgeren havde overbevist mig om at det var den rette skærm for mig.

Nu har jeg lige været inde på CineMagic og set to nye skærme fra Samsung: LE40A756 & LE40A856 - forskellen mellem de to kender jeg ikke til.

Kan ikke finde dem inde på Samsungs hjemmeside, så har lidt svært ved at finde ud af hvad de kan.

Nogen der ved lidt om dem?

Overvejer at droppe LE40A656, for at investere i en af de to.
Af Peter Ras
Hmm ja, det kan jeg se...

Er der nogen der kan fortælle mig om det er pengene værd at investere i f.eks. LE40A756 fremfor LE40A656? Trods alt en rimelig stor pris forskel.

Jeg er virkelig kommet i tvivl - markedet for fladskærms-tv er da heller ikke til at finde ud af!

Jeg frygter virkelig at komme til at købe en skærm, bare for at se en skærm jeg hellere vil have dagen efter. Det er så nemt at komme til at snyde sig selv på det her marked.
Af JKay
Forstår godt hvad du mener. Men sådan er udviklingen. En dag vil alle vægge overalt sikkert være kæmpe skærme med bedre en OLED billede kvalitet og brudsikre m.m. Man vil ikke længere male en væg men bare vælge en anden farve skærmen skal vise... og se TV overalt!

Du bliver nød til at lægge et budget. Hvor meget vil du ofre på en nyt TV.
Derefter prioriterer du TV'ets værdier. Udseende, Billede kvalitet, Funktioner... som indbygget HD tuner, Harddisk, ind/ud-gange, Strøm forbrug osv.. Derefter går du ud og kigger på dem og finder et du kan li' at se på. Så ser du efter hvor det er billigst og passer det ind i budgettet osv... også køber du det. Slut, Punktum.

Der vil sikkert være et bedre dagen efter. Men det må man ikke tænke på. Glæd dig over dit nye TV og husk at du gjorde hvad du kunne.