Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey...

Jeg har for nylig købt en Zepto Nox 15 (Vista) og vil nu slutte den til min Samsung SyncMaster 245T via HDMI stik, som er den eneste udgang i Nox15. Men jeg kan ikke få opløsningen til at passe, og billedet er ligeledes meget sløret.
Ideal indstillingerne skulle være 1920x1080 60Hz., men billedet går uden for skærmen på alle fire sider. og billedet er som nævnt meget sløret. Specielt teksten.

Jeg har en dell inspiron med XP sluttet til via VGA uden nogen problemer. Opløsningen passer og billedet står skarpt.

Kan der være noget galt med HDMI tilslutningen, eller er det fordi man ikke "må" tilslutte pc-skærme med HDMI? (virker tåbeligt hvis dette skulle være tilfældet).
Ville evt. hjælpe med et HDMI-VDI kabel istedet?

Har prøvet "auto" fuktionen på skærmen, men denne funktion virker ikke ved HDMI tilslutning tilsyneladende. Virker fint på VGA.

Håber der er noget der har et bud på hvad det kan skyldes.

mvh. Jesper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Umiddelbart lyder det som om, at udgangen i den Zepto vil sende til et Tv og derfor opfatter 245T som et Tv. Det er meget normalt på HDMI indgange og skyldes det man kalder overscan.

Du skal ind i indstillingerne for grafikkortet på din bærbar og finde en indstilling der kan slå overscan fra eller slå underscan til. Alternativt skal du fjerne et flyben i noget á la "1080p output".
Af Jesper Jønsson
mange tak for det... det vil jeg prøve....
Fandt en løsning ved at sætte en adapter på, som laver HDMI stikket om til et DVI stik, og så sætter et DVI kabel mellem com. og skærm. Fatter ikke hvorfor det virker, men det gør det...