Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Er der nogen der har erfaring med denne skærm ( http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=151078 )???

Jeg leder pt efter en skærm til, så jeg kan få dual skærm :D og hertil vil jeg gerne have to (næsten) ens skærme, min nuværende er en syncmaster 940BF, men den ser ud til at være udgået :(( .

Er der evt andre skærme jeg kan kigge på?? Jeg skal bruge skærmen til udvilkling, internet surferi og kun til lidt spilleri i civ4 genren. Størrelsen på skærmen skal være max 20' (har ikke mere plads på bordet) og i sølv.
Af rrm
Har kigget mig rundt omkring og overvejer om 940ux, skulle være et fornuftig køb??? Nogen erfaringer med denne model??
Af mhca
Jeg kunne egentlig også godt tænke mig at høre nogle erfaringer med denne skærm.

Hvordan er Dell's skærme generelt?

Et minus jeg dog ser i dens roteringsfunktion er at stikkene sidder i selve den roterende del, og dermed vil de rotere med, hvilket er lidt upraktisk. Men det er jo også mest midlertidigt, at man kører med det sådan.
Af mts
jeg kender ikke lige den skærm der, men har haft en dell skærm og den var mega god, det er dog ved at være et par år siden, men jeg syntes at dell laver nogle af de bedste skærme. selve bygge kvaliteten virker også rigtig lækker, og den måde skærmen kan justeres op og ned på er også rigtig fornuftig. så jeg kan kun anbefalde dell skærme.

den 3 novemer skullde der komme en skærm der hedder SP2208WFP til ca. 2700 siger de fra deres kundeservice, og den skulle være gude god :)
Af rrm
Ok, har læst lidt rundt omkring af 2008WPF, skulle være dårligere end forgængeren, men jeg er meget i tvivl om den stadig vil være fint nok, til de krav jeg har....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell er begyndt at benytte TN paneler i en meget stor del af deres WFP serie, hvilket gør det ret svært at gennemskue kvaliteten før man nærlæser specifikationerne. Af samme grund er 2008WFP versionen ringere end 2007WFP idet den gamle model havde S-IPS panel.

Byggekvaliteten af Dells skærme er ganske udmærket, men når de benytte TN paneler, så er der, i min mening, ikke noget specielt ved deres modeller.
Af rrm
Ok, søgte lige hvad min nuværende skærm har af panel og det er et TN panel. Den har fungeret fint, i de år, jeg har haft den.

Kender du noget til syncmaster 940UX???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er ux ikke deres USB model? Den skal man have et ret specielt behov for at kunne bruge.
Af rrm
jo, såvidt jeg kan se, har den følgende indgange (http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... fullspec=F): DVI-D, VGA, USB, så den virker vel som enhver anden skærm?!? Grunden til at jeg har kigget på de skærm er at den er den eneste jeg kan finde i netbutikkerne som hjemme...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den skærm er jo beregnet til PCere uden grafikkort. Fordelen ved den er at den kan vise et billede på skærmen uden at den er tilsluttet et grafikkort og derfor kan man have en del skærme tilsluttet samtidigt. Den kan ikke anbefales til almindeligt brug.