Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mortenz
Hej Yakken.
Jeg har læst flere af indlægene og fundet ud af at det skal være en 22 widescreen el evt en 24. Du skriver at dine favoritter er LG L227WT og HP w2207h, men hvis jeg sammenligner test af LG med Samsung T220, som jo har fået topanbefaling af jer ser Samsungtesten noget bedre ud. Hvordan kan det være at du foretrækker LG, eller HP (som jeg ikke kunne finde test på). Jeg har også set på den 24 skærm fra England der har været talt om, ser ud som et noget bedre køb, men bliver en 24 ikke for stor at sidde foran?
Jeg skal primært bruge skærmen til at surfe txtbehandle på, men ind imellem også til spil.

Hilsen Morten
Af Supergris
24 " er overhovedet ikke for stor... Tænk på du får en tak større opløsning ( 1920 x 1200 )!!!
Jeg er ihvertfald glad for min Samsung...
Asus laver også en lækker skærm, med indbygget webcam...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Både T220, W2207h og L227WT er udmærkede skærme. Jeg anbefaler ikke den ene frem for den anden, men i min mening er der visse af designelementerne på de to sidstnævnte der falder mere i min egen smag end på T220. Jeg er ikke så begejstret for Samsungs TV og monitor design for tiden.

Jeg synes bestemt heller ikke at 24" er for stort at sidde foran. Faktisk mener jeg at punktstørrelsen på en 22" er for stor, så i den henseende får du en mere behagelig opløsning på 24" skærmen (forudsat at dit syn ikke afviger alt for meget fra normalen).

Der er ingen af de nævnte skærme der ikke egner sig til dit behov.
Af Mortenz
Hej Yakken

Tak for svar. Hvad så med 24 tommer widescreen, hvad vil du anbefale der som svarer til de 3 anbefalinger på 22 W? Der var en tråd om en fra England, men jeg synes responstiden så noget høj ud. Den må helst ikke komme over de 3.000 kr.
Af Mortenz
Hej Yakken

Jeg tror at jeg har bestemt mig til at det skal være en 24W skærm, eller måske en 26W, men jeg ved ikke rigtigt om det bliver for stort.

Hvad vil du foreslå? er L2442WD-VA 24, fra England dit bedste bud? Du skriver at den er svær at slå til prisen. Men lader ikke til at mærket er særlig kendt. Eller hvad med LG W2600HP-BF? Er det nogenlunde samme kvalitet bare i større format? Har fundet den på en polsk hjemmeside til 500 Euro:

http://cgi.ebay.pl/LG-LCD-FLATRON-W2600 ... otohosting

Hvad ville du foreslå?

Mvh
Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu får du mig ikke til at anbefale køb fra en polsk hjemmeside, men LG skærmen er ikke noget dårligt valg, hvis du vel og mærke kan leve med at hver enkelt pixel er ret stor. Læs mere her:
http://www.flatpanels.dk/hvad.php#16

Responstiden på OcValue skærmen er ikke noget at blive skræmt over. Den er ret typisk for den type paneler.