Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Det kommer givetvis som en kæmpe overraskelse: Jeg vil gerne købe en fladskærm. Men det er jo herre indviklet! Jeg har brug for hjælp!

Det er som overskriften antyder til en lille stue, så den skal altså ikke være de standard 32 tommer. 26 tommer er bedre. Jeg har været i Electric City og i Fona for at danne mig et overblik, men det eneste de har i 26 tommer er Samsung LE26A456 og Sony KDL26v4500. Så kunne jeg selvfølgelig bare købe en af de to over nettet, men altså ... er de virkelig de bedste muligheder? Jeg havde også kigget på den her Sony, fordi jeg syntes, at det er sejt, at det er hvidt. Var det en mulighed?

Det vigtigste for mig er:
  • - god billedkvalitet, gerne også med et almindeligt fjernsynssignal
    - lav pris (helst ikke over 5500 kr.)
    - tåleligt design
    - bruger min PC som DVDafspiller, så TV'et skal kunne kobles til computeren (men det kan alle TV vil nu om dage)
Jeg kan nok godt leve med, at det ikke kan opfange kanaler, jeg alligevel ikke har råd til, i HD-kvalitet. Selv om det da gerne måtte kunne det, om ikke andet for blæreværdien.

Nå. Det var vist det. What to do? Tips og pointers modtages med kyshånd.
Af Supergris
Stuen skal godt nok være lille, hvis du ikke kan finde plads til minimum en 32 ". Det med størrelsen er altid et problem for folk. De køber for småt og fortryder så en uge senere... Tænk på, at en fladskærm kommer minimum en halv meter længere tilbage end et normalt fjernsyn!!!
Personligt mener jeg ikke man skal købe mindre end 37 ". der er fint allerede ved ca. 2 meters afstand!!!
Af TYBO
Har selv et 37" i vores lille soveværelse...du vil fortryde en 26" i en stue.
Panelet i en 32" er langt bedre og prisen er ca. den samme.
Af LyngeAG
Men seriøst. Det ER altså en lille stue. Vores lejlighed er 40 m2 i alt! Vores hoveder kommer til at sidde 1.80 cm fra fladskærmen, og en 32 (eller 37) kommer virkelig til at fremstå absurd stort i forhold til alt andet i lejligheden?
Af King Karby
Nu kan man sige budskabet allerede er meldt ud, men jeg vil støtte de øvrige. Man kan roligt købe nummeret større end man regner med. Køb en 32", hvis 37" bliver alt for voldsom. Jeg købte for ½ år siden 42" Pioneer, og min bedre halvdel mente den var lige stor nok. Vi sidder 3,5 meter væk når vi ser TV, og 1,5 - 2 meter væk når jeg en sjælden gang spiller PS3. Superfedt TV, men - lige præcist 10 dage efter køb, kunne vi godt se en 50" hænge i stedet (nogen der er interesseret i en 428XD ;) ). Var jeg rig, hang der en 60" på væggen i dag, og 42" hang i soveværelset.
Senest rettet af King Karby 22 aug 2008, 11:30, rettet i alt 1 gang.
Af TYBO
1,80meter passer fint til 32".
Vi sidder 2 meter fra vores 37"...det er helt perfekt....husk at den er tynd og hænger på væggen.

I kommer til at fortryde en 26"....kvalitet er langt ringere end 32" da det er et langt dårligere panel der er i dem.
Af mejersken
Jeg vil nu hellere købe et godt 26" panel istedet for et middel 32"
med tanke på dit prisloft, især når du kun har 1,8 m til skærmen
jeg sider selv 2,2 m fra en 32" og føler det er en hjemme bio !!

Har du set på 26E4000 fra Sony, den er også hvid og kan modtage hd kanaler.
Af LyngeAG
Okay. Tak for feedback. Men hvilken en 32' skal jeg så købe med de ovenstående ting i mente?

Er den her Toshiba en mulighed? Den koster kun 3400 kroner, hvilket er ret billigt, og Toshiba plejer at være godt?

Eller måske den her Samsung? Får man noget for de ekstra penge i forhold til f.eks. Toshibaen? Igen, jeg synes, at hvidt er fedt.

Hvis jeg virker clueless, er det fordi, at jeg er det. Og igen: Tak for hjælpen!
Af LyngeAG
mejersken skrev:Jeg vil nu hellere købe et godt 26" panel istedet for et middel 32"

Så vidt jeg kan se, koster 26E4000 minimum 6700 kroner? Det er lidt over mit budget.
Af cannavaro
Der er altså ikke noget der hedder Electric City mere.. Elgiganten overtog alle deres 5 butikker i landet, fra Marts Måned 2007.. Du må nok have ment Elgiganten?
Af TYBO
Nu kommer det jo an på hvor mange penge du vil ofre men alle 32"erne er bedre end hvilken som helst 26" du havde valgt.
Toshibaen er god til prisen.
Af mejersken
LyngeAG skrev:
mejersken skrev:Jeg vil nu hellere købe et godt 26" panel istedet for et middel 32"

Så vidt jeg kan se, koster 26E4000 minimum 6700 kroner? Det er lidt over mit budget.
Ja, men til gengæld er den bedre end en 26v4500, og du vil blive mere glad for.

men anyway et 26v4500 er også ok, og kan modtage mpeg4 udsendelser.
en af fordellen ved Sony frem for Toshiba er at Sony plejer at have ok standard indstillinger, hvis profilen biograf vælges.
Af TYBO
Hvor ser du at 26v4500 kan modtage mpeg4....der hvor jeg ser står der kun mpeg2 men 32"eren 32v4500 kan godt.