Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gideon
Hej,

Jeg er ved at bygge to "børnecomputere" så jeg står og skal bruge to skærme.
Skærmene skal være:
- min 17"
- rimeligt pæne
- billige (havde regnet med 1000 max 1500 pr stk)
- Drengene skal selvfølgelig bruge dem til alt muligt blandet...

Hvad siger I til det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der skal spilles på skærmene er det godt at vide hvor kraftige grafikkort dine sønners PC'ere er udstyrede med.

Hvis det er mindre kraftige grafikkort, så kunne en 19" widescreen være et bud, såsom denne Acer:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=

Hvis det er kraftigere grafikkort, så kunne du gå et tomme op og få en højere opløsning, som eksempelvis via denne Viewsonic:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... &Soegeord=
Af Gideon
Computerne bliver bygget af alt det gamle fra kælderen, så grafikkortene bliver nok et 5900xt i den ene og et 7800GS i den anden... Så 19" er rigeligt. De skal jo ikke fylde det hele...
Drengene er i øvrigt kun 9 og 7 så det er begrænset hvor vilde spil de skal spille.
Computerne er ment som startcomputere, de skal selvfølgelig udbygges efterhånden som deres behov ændrer sig. Men skærmen skulle gerne kunne følge med et stykke tid...

ACERen ser fin ud. Er der nogen billigere bud?
Af Gideon
22" er alt for stort! Det er slet ikke så stor en skærm som muligt jeg er ude efter, men en billig og god skærm på max 19"...
Af Gideon
Jeg tror ikke det vil blive ret sjovt for dem at spille på en 22" når grafikkortene er så dårlige...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
5900XT kan på ingen måde trække nogen spil ud over Tetris i 1680x1050.

Størst er nu altså ikke altid bedst. Videoseven laver nogle ret mekanisk ringe produkter, jeg aldrig ville anbefale til nogen. Asus skærmen er også et fint alternativ - markant bedre kvalitet end Videoseven i hvert fald.
Af Gideon
Men du anbefaler stadig den ACER? Jeg mener.. Det er 100 kr, så hvis ACERen er bedst, så bliver det sgu den!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, den ene er nok ligeså god som den anden. Tag du blot den du synes bedst om.