Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej tak fordi I kiggede på tråden.

Jeg står og vil have mig et nyt fladskærms tv. Jeg er ikke lige så skarp til det her med tv, men har da fulgt med herinde en del på det sidste og fundet ud af, at man får meget for pengene hos panasonic, hvilket er meget rart når man er studerende som mig.
Jeg har bestemt mig for, at det skal være et 42" tv, da mindre ikke kan gøre det og større bliver for stort.

Jeg er så faldet for modellen px80 (ca 7000) og den noget dyrere model pz80 (ca. 1000), hvor jeg tænker om jeg ville kunne se nogen forskel, som sagt er jeg ikke ekspert. Det ene er et HD-RDY og det andet er Full HD. Begge har fået gode anmeldelser. Lige pt har jeg kun en dvd-afspiller, men den vil i den nærmeste fremtid vil jeg anskaffe mig en blue-ray afspiller. Selv om jeg er studerende og derfor ikke har kassen, så er jeg alligevel meget materialistisk, men selvfølgelig ikke for hver en pris.

Noget andet er, at jeg gerne vil slutte min computer til fjernsynet, hvor det kunne være gavnligt med en full hd opløsning.

Så mit spørgsmål er om jeg skulle vælge den billige px80 eller den noget dyrere pz80?

link til både px80 og pz80: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?misc ... 1199870992

px80: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1213261291
og:
http://www.danskitlager.dk/plasma_tv/42 ... rom=kelkoo

pz80: http://www.danskitlager.dk/plasma_tv/42 ... rom=kelkoo

på forhånd tak :)
Af Diazz
Hej Søren :)

Jeg stod præcis i samme situation som dig og er også selv på SU. Mit valg faldt på PZ80 både pga. design men også Full HD.

Der skulle ikke være den store forskel medmindre du sidder tæt på skærmen men vil gerne indrømme at jeg klar er mere til full hd og man vil jo nok også kunne se forskel nu hvor du anskaffer dig en bluray afspiller :)
Af elton
Tusind tak for svarret Diazz :)