Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af United
Hej

Jeg købt en 42pz85E plasma for en måned siden, da jeg har hørt at plasma tv skulle være det bedste til at vise hurtige bevægelser, men når jeg ser fodbold og målmanden sparker målspark så er det ligesom at bolden hakker i det billedet hakker også i det hvis der er nået som kører hurtigt på tværs f.eks. i tour de france når rytterne kører tværs over skærmen er det ligesom at der bliver "flere rytterer".

Jeg har hørt at man skal slå PN-R fra og det har jeg gjort, men det har ikke hjulpet.

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være og kan give nogle tips til det???
Af Beaviz
PZ85 har funktionen IFC (Intelligent Frame Correction). Jeg har tidligere læst om flere, som oplevede at det "ødelagde" mere end det gavnede ved alm. TV-kiggeri - herunder specielt sport. Prøv at slå det fra og se om det ikke bliver bedre.
Af United
hvad er det lige IFC gør godt for???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
det er samme teknologi som 100 Hz på LCD TV. Den forsøger at gætte hvad der skulle have været i de skærmbilleder der ikke er informationer om (Pal sendes jo i 50 Hz), men den gætter bare ikke rigtigt hele tiden.
Af United
Så jeg skal slå det fra hele tiden eller hva??? Hvornår skal man så bruge det???

Kan det virkelig gøre det at billedet hakker i det når noget går på tværs af skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke det var nemmere hvis nu bare prøvede at slået det fra? Så kan du jo rapportere tilbage om resultatet.

Du kan jo prøve at se udsendelser med og uden og så selv bedømme hvad du synes bedst om. Det skal vi vel ikke bestemme?
Af United
jeg har læst at px80'eren er blevet testet her inde på siden. Dem indstillinger han satte på px80'eren for at få det bedste billede kan man også bruge dem på min pz85E???

Er der nogen som har nogle erfaringer med at få kaliberet sin tv??? Kan det betale sig eller hva og kan man ser nogle forandringer på billede kvaliten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, du kan ikke bruge de samme indstillinger som i vores test. Det er et andet TV.

Generelt er Panasonics Tv godt indstillet fra start af hvis du benytter Movie indstillingen, men du vil oftest få en del ud af en professionel kalibering.
Af United
Der var en gang at der var et sted på den side, hvor man kunne måle hvor langt man skal side fra skærmen, den kan jeg ikke finde mere er der nogen der ved hvor den er???
Af furious jt
United skrev:Der var en gang at der var et sted på den side, hvor man kunne måle hvor langt man skal side fra skærmen, den kan jeg ikke finde mere er der nogen der ved hvor den er???
På forsiden går du ned i flatpanels fokus og trykker på vis alle. Så finder du bare linket
Af United
Tak for det.

Den afstand der så står er det så den bedste afstand.

Er der nogen der ved om der er blevet lavet nogle test af pz85e ligesom px80???
Af Ponduus
United skrev:Den afstand der så står er det så den bedste afstand.
Altså nu er alle mennesker jo ikke ens :) Jeg sidder da meget tættere, end jeg burde, i følge linket, på mit 37". Uden der gør mig det mindste.
Af United
Er der nogen der ved om der er blevet lavet nogle test af pz85e ligesom px80???
Af Otto J
United skrev:Tak for det.

Den afstand der så står er det så den bedste afstand.
De afstande der er angivet i den artikel er IKKE anbefalinger af hvor langt man bør sidde fra skærmen. Det er anvisninger for hvor langt man I TEORIEN skal sidde fra en skærm for at man kan se en given opløsning, og det forudsætter at kildematerialet leveres i samme opløsning.