Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Szafranski
I FONA har jeg ladet mig fortælle at Sony KDL-32W4000 er den eneste fladskærm som er 100% klar til HD, da den har indbygget HD Tuner, så der på et senere tidspunkt ikke er behov for en ekstra boks.

Er dette rigtig forstået og passer det at der ikke er andre fladskærme som er 100% klar på nuværende tidspunkt?
Af Diazz
hehe, der er mange der er 100% klar. Men med de digitale tunere slipper du bare for at have en extra box stående men mister til gengæld også nogle af de funktioner den har :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den er ikke mere klar til HD end andre skærme ud over at den har en HD tuner indbygget. Alle andre skærme kan også vise HD, men dekoderen skal muligvis tilsluttes eksternt, eksempelvis via en YouSee HD boks.

Man burde tage på turne og få nedskrevet nogle af alle de halvkedelige vrøvlefakta som butikkerne pådutter deres kunder. HVis man nu fik sat navn på hvilke ekspedienter der ødelægger det for os andre, så kunne det være at disse misinformationer kunne spores tilbage til én mand, man herefter kunne ruske hårdt...
Af Diazz
hehe yakken det handler om dårlig uddannelse inden for præcis det område og troen på at det de siger er rigtigt. Hvis han havde købt tvet var han jo blevet fejlinformeret og opfordret til at købe tv som han måske slet ikke havde behov for og det er så vidt jeg husker fra mine erhvervsretstimer ret ulovligt. Og det skulle undre mig hvis det er første gang det sker
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det sker naturligvis hver eneste dag i hver eneste butik hvor personalet ikke har samme korrekte viden. Der er utroligt stor forskel på kvaliteten af den rådgivning man får i samme forretning, hvilket naturligvis er et resultat af forskellene i ekspedienternes viden. Det var ikke min mening at få det til at lyde som om der rådgives forkert med vilje - man gør det jo så godt man kan.

Det er trods alt ikke alle ekspedienter der er ligeså fikserede på TV, som vi er her på siden. De fleste butikker har jo et bredt udvalg af produkter, som de sælger og hvis ekspedient A er mere interesseret i højttalere, så sætter han sig nok ikke 100% ind i markedet for TV...
Af Diazz
Næh det vi enige i. Men jeg mener bare ikke man så skal stå og sige noget som man ikke ved noget om og som er forkert.
Af Szafranski
okay okay. :D

Meeen hvilket fjernsyn skal ikke ha en ekstern box tilsluttet for at virker 100% i 2009/2012
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
2009 kan vi nok godt spå om, men 2012 får du ingen garantier for. Du kan nøjes med at finde et TV med DVB-C tuner og vil dermed være gearet til 2009, men om HD tuneren også er gangbar i 2012 er lidt sværere at sige præcist. Pt. virker HD tuneren med eksempelvis YouSee HD abonnementer.
Af -jacob
Nu må du ikke hænge mig op på noget (jeg er jo heller ikke ekspedient) men jeg mener at alle de nye SONY tv har indbygget digitaltuner til kabelnet. Derudover er der indbygget MPEG4 DVB-C tuner i W3000-W4000-V4000-E4000-X3000-X3500 og i de kommende W4500 OG X4500.

Jeg mener også at LG kommer med DVB-C tunere i nogle af dette års topmodeller, og så er der selvfølgelig de svine dyre LOEVE TV.

Så der er en del flere en den kære ekspedient indformerede dig om...

Gad vide om det er den samme fyr som prøvede at bilde min kæreste ind, at SONY W3000 har indbygget 100hz.
Det var først efter at jeg spurgte ham fjerde gang om han nu var helt sikker(jeg har selv et W3000), at han lige måtte checke for en sikkerheds skyld, for at komme tilbage og sige at der stod godtnok ikke noget om det på hjemmesiden, så det ku måske godt være at den ikke havde 100hz alligevel. Hurra for FONA