Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Garfield
Hej!

Det er muligvis et dumt spørgsmål men hvilket kabel er det bedste når min dvd skal tilsluttes til mit nye 42PX80? skal jeg bare bruge det scartstik som jeg tidligere har anvendt til det gamle TV eller findes der en bedre løsning? dvden er en harman/kardon model "dvd21" og der findes kun scart og coaxial stikindgange.
Af Stigart
Sidder i samme situation med en ældre afspiller til samme tv. Umiddelbart er scart nok det der gir det bedste billede med disse ældre modeller der ik har HDMI-indgange og lign. Går ik ud fra at man ka splejse teknikkerne?
Coaxial - er det ikke lydrelateret? Så måske en kombination af disse, hvis du altså vil have forstærket lyden.
Brugeravatar
Af Andromedia
Jeg kan stærkt anbefale at købe en afspiller med HDMI udgang. Selv de billige afspillere med HDMI giver bedre billede end dem med scart. Båndbredden på scart er simpelthen for lav. Med HDMI er der intet tab overhovedet da det overføres digitalt.
Af Stigart
Det er da også min plan at skulle ud i Blu-Ray på længere sigt, men lige nu holder jeg mig til min gamle maskine.
Ville det være en forbedring i mellemtiden at investere i et rigtigt godt scart-stik i det mindste?
Brugeravatar
Af Andromedia
Stigart skrev:Det er da også min plan at skulle ud i Blu-Ray på længere sigt, men lige nu holder jeg mig til min gamle maskine.
Ville det være en forbedring i mellemtiden at investere i et rigtigt godt scart-stik i det mindste?
Et rigtig godt scart stik koster 200-300 kr. En HDMI afspiller koster fra 400 og op. Sidst nævnte vil give langt det bedste resultat.
Af Garfield
Jeg har et kvali scart til ca.500kr. og det er vel det mest optimale til den dvd-afspiller jeg har nu men som Stigart skriver har jeg da også tænkt mig at investere i en en blue-ray med hdmi udgang på et senere tidspunkt. Men man kan altså ikke få et stik som konvertere scart til hdmi og dermed opnå et bedre billede?
Brugeravatar
Af Andromedia
Garfield skrev:.... Men man kan altså ikke få et stik som konvertere scart til hdmi og dermed opnå et bedre billede?
Nej. Scart er analogt, Hdmi er digitalt. Når først dvd'ens signal er konverteret til analogt, så er billedekvaliteten blevet forringet. Med Hdmi forbliver signalet digitalt hele vejen, og der er derfor ingen forringelse.
Af Stigart
Andromedia skrev: En HDMI afspiller koster fra 400 og op. Sidst nævnte vil give langt det bedste resultat.
En HDMI-afspiller til 400? Hva mærke er det du tænker på og er det en helt alm dvd-afspiller? Ik fordi jeg vil købe een, men det lyder bare pænt billigt, men det er måske igen bare fordi HDMI er blevet standard-teknologi?
Af pana man
Så hellere en Panasonic der passer til dit tv til 1200,- hvis du altså ville have en.
Mvh. Pana man
Brugeravatar
Af Andromedia
Stigart skrev:
Andromedia skrev: En HDMI afspiller koster fra 400 og op. Sidst nævnte vil give langt det bedste resultat.
En HDMI-afspiller til 400? Hva mærke er det du tænker på og er det en helt alm dvd-afspiller? Ik fordi jeg vil købe een, men det lyder bare pænt billigt, men det er måske igen bare fordi HDMI er blevet standard-teknologi?
Der har flere gange været hdmi afspillere i EL giganten til ca 400. Forskellige (ukendte) mærker. Jeg har en Lumatron til 399,- og den leverer et suverænt godt billede. Det var egentlig bare meningen at den skulle være en midlertidig afspiller, men jeg er blevet rigtig glad for den.