Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
C-modellen er lillebror til Q-modellen og er ikke længere på Samsungs nuværende produktsortiment, dvs. den er blevet udfaset. Der er noigle forskelle i eksempelvis tilslutningsmuligheder, men da man ikke længere kan sammenligne skærmene hos Samsung.
Af kskruger
Den største forskel er billedekvaliteten, især sort gengivelse er på Q serien langt bedre end den billigere C serie.
Jeg har set begge skærme ved siden af hinanden og der er ret stor foskel.
Købte derfor selv 42Q97 - og er super tilfreds med den.

Kik evt. på den nye 42" plasma skærm fra Samsung til 6995,-
Hvordan den er i forhold til den ældre Q serie ved jeg ikke.
http://www.komplet.dk/k/ki.aspx?sku=354818
Af alpemanden
Virker til at være et kanon bud du gav mig et link til. :)

Mange tak. Kender du til forhandleren?
Af kskruger
alpemanden skrev:Virker til at være et kanon bud du gav mig et link til. :)

Mange tak. Kender du til forhandleren?
Ja det virker som et ret godt tilbud, men som sagt har jeg ikke set tv'et "live"

Ang, Komplet.dk så har jeg ikke hørt noget dårligt om dem, hvilket kan være et godt tegn.
Af kuldibri
Hej :)

Jeg har netop købt ps42a457 netop hos komplett.dk.. Så præcis som kskruger har linket til..

Indtil nu har jeg kun prøvet tv'et med analog signal fra YouSee. Synes jeg ser ganske pænt ud. Jeg har ikke den store erfaring med at vurdere skærme men i forhold til andre jeg har set (panasonic, pioneer og samsung lcd) synes jeg da at den er pænt med. Prisen taget i betragtning :) Man ska dog ikke undervurdere genskæret/reflektionen fra skærmen. Synes jeg der er en del af på ps42a457 (har dog også en forholdsvis lys stue). Det kan jo selvfølgelig klares med en mørkelægning af rummet.

Om forhandlerne kan jeg kun sige at min oplevelse var positiv. Kunne heller ikke finde noget negativt om komplett.dk inden jeg bestilte. Bestilte en fredag og det stod klar til afhentning ugen efter onsdag, så som man kunne forvente.

Alt i alt rigtig flot design med helt udmærket billedkvalitet til rigtig fornuftige penge... :)
Af alpemanden
kuldibri skrev:Hej :)

Jeg har netop købt ps42a457 netop hos komplett.dk.. Så præcis som kskruger har linket til..

Indtil nu har jeg kun prøvet tv'et med analog signal fra YouSee. Synes jeg ser ganske pænt ud. Jeg har ikke den store erfaring med at vurdere skærme men i forhold til andre jeg har set (panasonic, pioneer og samsung lcd) synes jeg da at den er pænt med. Prisen taget i betragtning :) Man ska dog ikke undervurdere genskæret/reflektionen fra skærmen. Synes jeg der er en del af på ps42a457 (har dog også en forholdsvis lys stue). Det kan jo selvfølgelig klares med en mørkelægning af rummet.

Om forhandlerne kan jeg kun sige at min oplevelse var positiv. Kunne heller ikke finde noget negativt om komplett.dk inden jeg bestilte. Bestilte en fredag og det stod klar til afhentning ugen efter onsdag, så som man kunne forvente.

Alt i alt rigtig flot design med helt udmærket billedkvalitet til rigtig fornuftige penge... :)
Tillykke med købet :)

Det lyder til at være en rigtig fed fladskærm, min stue er også meget lys, er genskæret noget der genere meget?

Mange tak for tilbagemeldingen.
Af kskruger
Ja, tillykke med købet.

Omkring genskæret, så vil jeg sige, at man vender sig til det, jeg har ikke et problem med det.

Jeg fandt disse settings på avforums.com, måske du kan bruge dem.

HDMI input settings:

Mode: Movie
Contrast: 64 (58 for dark room/low light settings)
Brightness: 36
Color: 48
Tint: G 54/46 R
Sharpness: 0
Color Temp: Warm2
DNR: OFF
DNIE: OFF
Dynamic contrast: OFF
Black level: OFF
Edge enhancement: OFF
HDMI black level: LOW (IRE 0)
Af kuldibri
Tak for indstillingerne. Må jo prøves :) Kører pt. bare med nogle ringe indstilling for at undgå burn-in her det første stykke tid.

Mht. genskæret så har jeg i min stue mørkelægningsgardiner ved alle vinduer og døre. Når de alle bliver rullet helt ned synes jeg billedet er super flot og viser fine faver.
Blev lidt skuffet da jeg først tændte tvet uden gardinerne var trukket for. Hvis man ikke kan mørkelægge rummet, ville jeg synes det var ret generende. Men nok også et spørgsmål om at vende sig til det. Jeg ved dog ikke rigtig hvordan det er med genskæret fra denne skærm i forhold til andre plasma. Men ingen tvivl om at mørkelægningsgardiner er en god investering hvis man vælger at købe denne skærm.

Igen synes jeg at man til prisen for rigtig meget :)
Af kskruger
kuldibri skrev:Tak for indstillingerne. Må jo prøves :) Kører pt. bare med nogle ringe indstilling for at undgå burn-in her det første stykke tid.

Mht. genskæret så har jeg i min stue mørkelægningsgardiner ved alle vinduer og døre. Når de alle bliver rullet helt ned synes jeg billedet er super flot og viser fine faver.
Blev lidt skuffet da jeg først tændte tvet uden gardinerne var trukket for. Hvis man ikke kan mørkelægge rummet, ville jeg synes det var ret generende. Men nok også et spørgsmål om at vende sig til det. Jeg ved dog ikke rigtig hvordan det er med genskæret fra denne skærm i forhold til andre plasma. Men ingen tvivl om at mørkelægningsgardiner er en god investering hvis man vælger at købe denne skærm.

Ang. burn-in og nyt tv, så er det selvfølgelig op til dig selv, hvordan du har det med det. Men jeg har ikke taget hensyn til det, har brugt tv'et normalt med de indstillingere som jeg synes så bedst ud. Og jeg har ingen problemer med burn-in.
Af alpemanden
kuldibri skrev:Tak for indstillingerne. Må jo prøves :) Kører pt. bare med nogle ringe indstilling for at undgå burn-in her det første stykke tid.

Hej..

Har du mulighed for at tage et billede af skærmen i auktion med analogt? kunne være pisse fedt... er på vej til at købe det også nemlig :)

stadig tilfreds med købet?

Mvh Jonas
Af kuldibri
Hej Jonas :)

Har desværre ikke mulighed for at tage billeder af min skærm. Jeg er stadig meget tilfreds med købet. Kan godt se at andre skærme laver utrolig flotte billeder. Men i sidste ende synes jeg ikke der er den store forskel. Igen synes jeg bare A457 er virkelig god Value for Money i forhold til så meget andet. På min arbejdsplads har vi et Samsung LE40F86. I forhold til dette synes jeg at A457-billedet ved analogsignal er rigtig godt!
Af Bavianen
kuldibri skrev:Hej Jonas :)

Har desværre ikke mulighed for at tage billeder af min skærm. Jeg er stadig meget tilfreds med købet. Kan godt se at andre skærme laver utrolig flotte billeder. Men i sidste ende synes jeg ikke der er den store forskel. Igen synes jeg bare A457 er virkelig god Value for Money i forhold til så meget andet. På min arbejdsplads har vi et Samsung LE40F86. I forhold til dette synes jeg at A457-billedet ved analogsignal er rigtig godt!
Kan man ikka få dansk menu i en A457 ?, syntes at have læst.
Af alpemanden
Bavianen skrev:
kuldibri skrev:Hej Jonas :)

Kan man ikka få dansk menu i en A457 ?, syntes at have læst.
Jeg har snakket med komplett, og de siger at de giver et papir med, der viser hvordan man giver det danske menu.