Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NoNameDesigndk
Hej

Som nogle nok har læst i nogle aaf de andre tråde, har jeg købt mig en pz80 (er godt tilfreds med den..)

Jeg har så bare lige nogle spørgsmål:

I fredags aften da alle andre var gået i seng så jeg lige lidt tv med meget lav volume, og så opdagede jeg at der var en eller anden summen, for mig vil jeg mene den, hvis man går tæt på, minder om den summen der er når de der elkabler i luften bliver våde.. blæserne kan man næsten kun høre hvis man går tæt på, så det irriterrer mig ikke rigtigt, men den summen der er højere, så det er vist den der er mest dominerende hvis man sætter på mute.. Jo lysere billedet er, jo højrere bliver summen..
Er det normalt, eller må den ikke summe sådan ?

Håber der er nogle der har lidt forstand på den slags ved plasma skærme.. til dem der er bange for burn-in.. jeg har siddet og set dvd (altså med sorte barer øverst og nederst) spillet formel 1 en time eller mere og siddet og set samme kanal i lang tid, uden det mindste..

Hvis jeg fik det skrevet lidt kringlet, så spørg endelig ;)
på forhånd tak ;)
Af Zacho
Hey Stephen.
Det er meget almindeligt.
Rigtig mange Plasma og LCD Tv hyler eller brummer en smule. Noget som man typisk først hører når man slukker lyden eller står meget tæt på det.
Det er ikke noget du bør spilde yderligere tid på at tænke over, de fleste steder anses det ikke som en fejl da der er så mange Tv som gør det.
Af Bobby88
Hvor har du købt det og hvor meget kostede det :)
Af NoNameDesigndk
Tak Zacho.. regnede heller ikke med det var noget alvorligt, men skulle lige sikre mig.. nej man hører det først når man har lav volume eller stille tv eller lign, eller slukket lyden.. (så det kan godt en gang i mellem irritere men hvis man følger med i filmen og har en ps3 der larmer endnu mere end tv'et opdager man det ikke ;) )

bobby88 jeg købte ved CineMagic (rigtigt god service) og jeg hentede selv, da jeg bor 10 km fra ;) 10600 ca.. og så et 5m HDMI til min bærbar (de havde ikke 2m hjemme til min ps3, så nu bruger jeg 5meteren til den i stedet indtil videre, så køber jeg et 2m ved AV-Connection på et tidspunkt ;) )