Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NoNameDesigndk
Hej..

Så fik jeg mig endelig en fladskærm :D TH-42PZ80 blev det, og indtil videre er jeg da tilfreds ..

Nå men nu kunne jeg jo så godt tænke mig lidt almindeligt tv på den.. jeg har pt. lånt sådan en lille antenne der følger med USB-tunere til computeren.. dvs. den er meget lille.. resultatet af DVB-T søgning giver mig 15 tyske kanaler (bor tæt på Tyskland) men ingen danske.. :S jeg bor i Søndeborg, og så vidt jeg har forstået får vi de luftbårene danske kanaler fra en antenne i Aabenraa.. Den del af Sønderborg jeg bor i ligger der så et lille "bjerg" mellem hvor vi bor og Aabenraa, og vi er omgivet af blokke med 1. sal..

det jeg så ville høre var, om jeg skulle gå ud og købe mig en stueantenne der er beregnet til indendørsbrug og beregnet til fast brug, og derfor muligvis kraftigere end den lille antenne jeg bruger nu, eller om jeg skal købe en YouSee eller Stofa løsning.. ?? Tror I en sådan stueantenne ville kunne opfange mere end den lille ? hvad giver det bedste signal på normale kanaler ? der sendes jo næsten ingen i HD på yousee og stofas løsning, og slet ingen på DVB-T løsningen..
En tredje løsning er, at bruge det signal mine forældre for ind fra boligforeningen (analogt fra Stofa)

Håber der er nogle der har lidt kendskab til dette .. :) på forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du burde være i stand til at modtage alm. danske DVB-T signaler med en ordenlig antenne. Jeg har også flere gange prøvet at være uden signal med den lille knaldantenne man får med DVB-T tunere til PC'en.

Jeg kan dog ikke hjælpe med links til anbefalede indendørsantenner til DVB-T...
Af NoNameDesigndk
okay.. ville jeg få bedre kvalitet ved at bruge vores tv fra antenneforeningen ? det er jo bare analogt..

eller ville jeg få bedre kvalitet ved brug af yousee, også på de "ikke-HD-kanaler" der nu er.. ?

det er vel bare sådan en fra harald nyborg eller lign. til 200 ?
Af NoNameDesigndk
bump ;)

hmm lige nu står valget mellem DVB-T eller analogt fra vores antenneforening leveret af Stofa.. ifølge et kort inde på digi-tv.dk er der ikke dvb-t dækning hvor jeg bor, men et par kilometer nord på har AV-Connection et fint signal på deres tv.. hmm kan jeg med en "kraftig" stueantenne (bor i lejlighed, så udendørs er udelukket, med mindre en sådan er kraftigere, for så kan jeg måske placere den på altanen hvis jeg får lov) måske være heldig også at få danske kanaler, for det kort digi-tv.dk har, læser jeg lidt som om er dækningen efter de nye standarder der kommer i slutningen af næste år.. hvad er bedst ?
Af Gabba
Har du hørt om den flagstangsknop man kan få, der har indbygget DVB-T antenne? Den skulle være en del bedre end alle andre, og den er omnidirektional, så den skal ikke indstilles?

Nu kan jeg ikke læse, om du bor i hus eller lejlighed. Jeg har heller ikke gidet at finde et link - det må du selv sørge for :p

Jeg har bare huske at have læst en test for nylig (muligvis på fpn.dk), hvor de var meget imponerede. Måske var det noget for dig.

Ellers ville jeg til en hver tid vælge Stofa. Jeg kan ikke undvære alle de 'underlødige' kanaler :p
Af NoNameDesigndk
NoNameDesigndk skrev:bor i lejlighed
^^se der ;) så jeg har ingen flagstang ;)

pt har vi kun den "lille" pakke fra antenneforeningen, hvilket vil sige, vi har dr1, dr2, tv2, sbs net, prøvekanal og 9-10 tyske kanaler og en norsk.. ergo er der ikke noget af det jeg ikke kan undvære hvis jeg kan modtage de danske via DVB-T ;) sbs-net må jeg bare se i stuen :P
så lige nu er det rent billedkvalitetsmæssigt jeg tænker på hvad der nok ville være bedst.. ??