Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels!
Jeg har lige oprettet mig som bruger herinde, men har fulgt med på selve forummet et stykke tid og læst mange af de tråde der har været omkring 32" fjernsyn.

Jeg ved godt at det er en generel mening at springet op til 37" og PX80 er noget mange mener er en god ide, men jeg vil holde mit tv i 32".

Det tv'et hovedsageligt skal bruges til er almindelig tv-kigning - formentligt fra digitalt signal (enten IPTV eller kabeltv). Udover dette har jeg planer om at kunne tilslutte min bærbare computer til fjernsynet og bruge dette som en ekstern skærm til at vise film og lignende på.

Jeg vægter design højt.

Jeg er desværre i den ulykkelige situation at min computer kun besidder en VGA-udgang og så en anden udgang, som jeg tror er S-VIDEO?
Kan man evt. få nogle udvidelser til computeren der kan give en anden udgang så billedet kan blive bedre - eller er det fint nok med VGA?

Altså hvordan vil det så være mest hensigtsmæssigt at koble computeren til fjernsynet og kan der overhovedet komme ordentlig billedkvalitet ud af det?
Min computer kører 1680x1050

Jeg har haft kig på en del forskellige fjernsyn, men kan ikke lige lure hvor meget det er nødvendigt at spendere for at få det ønskede resultat.

Dem jeg har haft kig på og som jeg er forholdsvis sikker på vil leve op til mine forventninger er

Samsung a656: Samsung

Sony W4000: Sony

De er begge FULL-HD - er det nødvendigt når man vil sætte computeren til eller kan man nøjes med mindre?
F.eks. Sony v4500: Sony

Jeg vil meget gerne hvis det kunne gøres billigere (f.eks. med samsungs billigere modeller) og samtidig opfylde mine krav? Men kan dette lade sig gøre?

Håber jeg får nogle gode svar :)

-Simon
Af chp!
Jeg har selv et Sony 32W4000. Jeg tilslutter min pc via VGA, det blev jeg anbefalet af en mand i Fona, det var vidst noget med skaleringen var bedst sådan, men hæng mig ikke op på det. Billedet er rigtig fint med VGA og der er ingen problemer der.

Da jeg prøvede at tilslutte en bærbar, kunne jeg dog ikke få noget billede, når jeg forsøgte at afspille en film fx Det tror jeg muligvis har været fordi den bærbares grafikkort ikke kunne klare det, men kun et gæt. Så tjek det evt. lige hvis du har mulighed for det.

Du behøver ikke full hd for at tilslutte en pc
Af ingenting
Så tror jeg da at jeg vil satse på at tilslutte via VGA uanset hvad!

Så er det bare lige hvilket et tv jeg skal have!

Selvom man skal læse tekster på skærmen vil det altså også være ok selvom det ikke er full-HD?

Jeg har tidligere koblet min computer til en andens skærm og det var ikke noget problem så regner med at min grafikkort godt kan klare det :)

-Simon