Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af qat
Hey :)

Jeg er en knægt på 16, der søger et tv til mit værelse.
Jeg har ikke den store sum på kontoen, såå ;)

Fjernsynet skal hænge/stå på værelset, og jeg skal have mulighed for at slutte min pc'er til, (hvor mit anlæg også er sluttet til :
http://www.getmore.dk/templates/imw-pro ... 115%2D0914

Jeg skal hovedsageligt se film på det, og også gerne lidt EM nu her hvor det er igang ;)

Men altså jeg ved ikke rigtig hvad man skal kigge efter med hensyn til opløsning kontrast osv. osv. Et 26" vil være meget passende tror jeg.

Jeg fandt et fint samsung, hvor prisen også passer meget godt :
http://www.laptops.dk/product_info.php? ... ts_id=1830

Men alle råd, kommentarer og links er velkomne :-)

Tak på forhånd, Max
Af kasper_j
Hvis jeg skulle bruge max. 4000 på et tv, ville jeg nok kigge efter et brugt CRT..jeg ved godt at det fylder, og ik' ser særligt smart ud :) Men jeg synes bare, at det er endog meget svært at finde et tåleligt TV billede på fladskærme i den prisklasse.

Hvis det skal være fladt, så er mit helt ærlige råd, at du skal spare lidt mere sammen - hellere vente lidt, end at brænde 4000 af på noget man aldrig helt bliver glad for...bare min mening ihvertfald :) Under alle omstændigheder, synes jeg du skal prøve at se tv'et først så du ved hvad dine penge går til.
Af qat
Ingen andre der har noget spændende at tilføje? :)
Af NoNameDesigndk
nej ikke i det prisleje.. hvis du havde været 2-3000 højere oppe ville Panasonic PX80 være et ekstremt godt bud i 37".. bedste tv til prisen..

men som Kasper skriver, så ville det nok være en ide at spare lidt mere sammen, ved godt det kan være svært, specielt nu hvor der også er EM, men det ville nok være det bedste råd hvis du vil have noget godt noget.. ellers kan du risikere at blive "ked af" dit tv ret hurtigt, hvis du køber i den prisklasse.. men ja, prøv at gå ud og se de tv du har kig på i den prisklasse, og når du så kigger på dem, så se om du kan komme til at få nogle af de kilder på som du regner med at sætte på den derhjemme, såsom dvd (uden upscalering i afspilleren) alm. kabel tv osv..

hvor meget PC brug er der tale om ?
Af qat
Hmm okay, jeg hører hvad i siger og vil helt klart overveje det :)

Angående dit spørgsmål, jeg havde forestillet mig at jeg kunne sætte filmen i pc'eren og så smide dem over på fjernsynet :) så ikke det store pc brug, og dog..
Af qat
Hvad med et samsung 32m87 med 100hz til ca. 5000kr.? ved godt det er den "ældre model", men er vel som sædvanligt ikke den helt store forskel? :)

På forhånd tak
Af NoNameDesigndk
qat skrev:Hvad med et samsung 32m87 med 100hz til ca. 5000kr.? ved godt det er den "ældre model", men er vel som sædvanligt ikke den helt store forskel? :)

På forhånd tak
Jeg ville nok forsøge mig med nogle af de nye samsunger Axxx hvis du vil over i lcd.. de skulle gerne være bedre end den der "gamle" .. tjek nogle af de andre tråde der ligger øverst pt. de handler om disse tv, og også i forhold til m87'eren..