Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja, overskriften siger vel egentlig sig selv. Jeg har haft kig på disse tv igennem et stykke tid. Har også været lidt omkring Panasonics PZ85, men har læst reviews rundt omkring at den lille forskel der er ikke er værd at betale det ekstra for.

Grunden til Pioneer er at jeg jo kan fornemme på dette og andre forums, at det er toppen af poppen. Men jeg ville egentlig gerne holde mig på omkring de 11.000 som Panasonics koster, med mindre jeg selvfølgelig kan overtales til at give det ekstra.

TV´et skal primært bruges til almindeligt fjernsyns kiggeri, højest sansynligt med en yousee boks foran. Med tiden kommer måske en blueray afspiller, men det er på nuværende tidspunkt ikke aktuelt.

Hvad siger folket..?
Af zyckelmaster
Med det behov du beskriver og den prisramme, hvorfor så ikke vælge PX80 i stedet for PZ80. Du sparer 3.000-4.000 kr. og vil i praksis ikke kunne se nogen forskel om tv'et er HD-ready eller Full HD medmindre du sidder meget tæt på.
Af HattingLarsen
Det var måske for at være en smule fremsynet. Men begge skræme viser måske blueray lige godt..? Det vil være begrænset hvad der skal spilles af spil på den... Det bliver jo nok en Playstation
Af zyckelmaster
Teoretisk set, så viser PZ80 Blue ray bedre, fordi det er en full HD-skærm, men i praksis vil du ikke kunne se detaljeforskellen medmindre du sidder meget tæt på.

Det skal understreges, at begge skærme kan modtage full hd-signalet i 24p - PX80 foretager blot en scalering, så det passer til skærmens opløsning.