Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey

Jeg står og skal til at købe et nyt tv 37 - 42 tommer (kommer til at sidde 2,5 - 3 m. fra tv'et).
Jeg skal bruge tv'et til lidt af det hele. dvs. se tv (meget fodbold bl.a.), dvd mv. men også spille PS og Xbox. Derudover skal jeg også gene kunne køre min computer over tv'et. Jeg regner med at slutte tv'et til mit anlæg, så højtalerne i tv'et behøver ikke at være top dollar.
Jeg har kigget lidt på PX80'eren som jo har fået meget ros. men har læst mig frem til at der kan blive nogle problemer med genskær (eller hva faan det nu hedder) hvis der kommer meget lys ind i ens lejlighed. Nu er det sådan at jeg bor på et lille kollegieværelse med store termoruder, så der kommer nemlig en del sollys ind.

Jeg regner med at kan bruge imellem 7 og 10 tusinde på tvet

Desuden vil jeg gerne have et tv hvor man ikke skal til at købe en eller anden boks til når der engang kommer et nyt signal eller hvad det nu er for noget.

Hvis der er noget i mener jeg skulle have glemt, må i meget gerne gøre mig opmærksom på det.

På forhånd tak.

Mvh.

PS: er totalt nybegynder inde for fladskærmstv
Af zyckelmaster
Hvordan er vinduerne placeret i forhold til skærmen (er der direkte sollys på skærmen og i hvilket tidsrum på dagen)?
Af Nick_S
Hvis du VIRKELIG har meget lys ind så er PX80 nok ikke det bedste valg.

Personligt må jeg derfor anbefale dig Sony KDL 40 W4000. Også fordi det er "fremtidssikret" til de kommende signaler.
Af trinki
Sollyset går skråt ind på dvs. Tv'et skal placeres vinkelret på vinduerne... der er sollys fra et eller andet sted om eftermiddagen til solen går ned - vest vendte vinduer.
Af zyckelmaster
Problemet kan løses med et rullegardin/persienne, for problemet er ikke lys som sådan (det har jeg massere af i min stue uden problemer med at se tv på PX80). Problemet er refleksioner fra kraftige lyskilder direkte på skærmen (som fx. solen), og det kan du jo fjerne med et rullegardin/persienne, de dage solen skinner - det gør jeg selv...

Hvis du synes den løsning er for besværlig, så vil jeg også anbefale dig at købe en god Sony-skærm - fx W4000, men som kommer du nok lige op over 10K...
Af trinki
Takker mange gange... men jeg vil ikke så gerne over 10 k.. er jo fattig studerende.
Af simi
37PX80 har fungeret super hos os, også i en meget lys stue.Er virkelig meget glad for at det blev det fjernsyn - jeg var rundt om rigtig mange skærme inden valget faldt.

Den er dog ikke forberedt til mpeg4 signalerne, såvidt jeg ved.
Fås til omkring 7000.
Af Mads4000
Jeg har selv et PX80 som står mellem min terassedør og 2 vinduer. Jeg har ikke de store problemer med genskær.

Hvis du er frisk på en Plasma, så er dette TV et rigtig godt valg.