Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Her er så førte anmeldelse af Panasonic TH-50PZ800 (eller i hvert fald første anmeldelse jeg har set): http://reviews.cnet.com/flat-panel-tvs/ ... l?tag=also

Jeg aner ikke hvor kvalificeret eller respekteret foretagenet er, men de er i hvert fald begejstrede!
Sortniveauet er som forventet ikke helt på højde med Kuro. Til gengæld skulle farveægtheden være noget af det bedste til dato.
Det er godt nyt til alle os som ikke orker sætte os ind i avancerede kalibreringsmetoder af TV :)
Det er lidt urovækkende at det fremhæves at det er i tv'ets THX mode at den gode farvegengivelse, eftersom den som jeg har forstået det ikke er at finde i de europæiske modeller, så spørgsmålet er om dén ros også gælder for den europæiske udgave.

Mht. en sådan THX mode og kalibrering, så er det absolut muligt at designe en indstilling hvor tv'et er tilnærmelsesvist korrekt, og hvor kalibrering "kun" er at kompensere for afvigelser i panelet, kilder osv, og ikke et spørgsmål om at justere billedet væk fra en horribelt forkert standard-indstilling. Det gør ikke kalibrering overflødig hvis man vil have det bedste, men det betyder selvsagt at rigtigt mange vil kunne bruge tv'et som det er, og sagtens kan leve med 5-10% udsving.
Af Kratz
Kommer denne indstilling ikke for de Europæiske modeller? Ikke at det er et absolut must at skærmen har THX certifikat. Kritiske tunger mener det blot er med til at presse prisen unødvendigt i vejret, men det ville være rart med en god forudindstilling.

Nu kan det godt være jeg er forvirret, men hvad er i givet fald forskellen på PZ85 og PZ800?
Af Nick_S
Det koster KASSEN at få sit produkt THX certificeret. Og det skal gøres i EU og i USA hver for sig, derfor dobbelt op på omkostninger.

Der findes sikkert noget tilsvarende i de europæiske modeller, men det hedder nok ikke THX mode :)

Dette er dog sagt uden at vide noget som helst om PZ800, men kun om THX certificering :)