Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hejsa

Kan tidligere huske der har været en diskution ang noget med at skrue ned for visse ting i tvet første levetid...

Og da nu gerne vil have så godt et billed så muligt i mit soveværelse, ønsker jeg at hører om det er en skrøne eller hva ???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke en skrøne, men risikoen for burn-in er ikke så stor længere. Du kan evt. skrue lidt ned for kontrasten/lysstyrken det første stykke tid.
Af kak
Hej

Jeg har også lige tilsluttet mit PX80 for første gang :) Fedt TV.

Jeg vil også spørge om det samme. Billedet var stillet til Normal fra fabrikken, men i Biograf indstilling er billdet meget mere dæmpet. Alle kontraster,lys osv står på 50%.

Er Biograf indstilling OK i "tilkørsels" fasen eller skal man længere ned?

Mvh Adam

PS. tak til yakken for anbefaling af TV i en anden tråd.
Af kak
Er der nogen der kan svare på vores spørgesmål inden vi brænder et eller andet fast på skærmen :(

Mvh Adam
Af thomit
Biograf bildemodus er ikke bare godt for innkjøring, det er også den innstilling du skal ha i fremtiden, hvis du vil ha best mulig bilde. Biograf, og farvetemperatur Varm, er det der gjelder.
Af kak
Tak

Man skal godt nok vende sig lidt til billedet, men når det er mørkt i stuen ser det godt ud.

Mvh Adam
Af zyckelmaster
kak skrev:Tak

Man skal godt nok vende sig lidt til billedet, men når det er mørkt i stuen ser det godt ud.

Mvh Adam
Jamen, det var da så lidt :)

Hvad angår tilvending, så synes jeg ikke, det var det store problem - men mit gamle tv var også indstillet, så farverne, lysintensiteten m.m. lignede det resultat man får ved at følge anbefalingerne fra testen.

Men nogle vil nok opleve, at billede virker mere rødligt/gulligt og mørkt i starten, hvilket sikkert skyldes, at der bliver skruet godt og grundig ned for den blå farve i forhold til de indstillinger man normalt ser hos forhandlerne.