Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af chrishouse
hej flatpanels.

jeg er på udkig efter et fladskærms tv, ca 37''.
prisen må ligge mellem ca. 5000 - 7000.
jeg ligger vægt på bla. design, men det er også vigtigt at jeg
skal kunne tilsluttet min laptop, så jeg kan vise film og spille 3d spil
på tv'et.

er der nogle der har nogle gode bud, så hører jeg gerne fra jer? :)

vh. chris.
Af NoNameDesigndk
hmm standard-svaret herinde ville nok være Panasonic PX80'eren.. i 37" kommer den fås inde for dit budget, og det siges at være den bedste skærm til pengene.. hvis du ikke regner med at skulle bruge lang tid med statiske billeder fra din pc, så er denne plasma vist et godt bud.. ;)
Af chrishouse
tak for det.
har du et link til hvor jeg finder det billigt?
havde faktisk set på dette samsung LE-37M87 som ligger til lidt under 7000 her på nettet, men hvordan er det i forhold til Px80?
Af zyckelmaster
chrishouse skrev:tak for det.
har du et link til hvor jeg finder det billigt?
havde faktisk set på dette samsung LE-37M87 som ligger til lidt under 7000 her på nettet, men hvordan er det i forhold til Px80?
Jeg synes PX80 slår M87 med flere længder. Og jeg har valgt at købe et PX80. I øvrigt efter at ha' kigget efter fladskærm i 2 år. PX80 var simpelthen det første tv til under 10.000 kr., hvor jeg var tilfreds med billedkvaliteten...
Af NoNameDesigndk
http://www.cinemagic.dk/shop/panasonic- ... 3970p.html
her kan den købes i 37" parallelimporteret.. hvis du ikke ved hvad parallelimport betyder, eller hvad du mister i forhold til fjernsyn købt i butikker der ikke parallelimporterer, så søg lidt på forummet her.. der er en del emner om det.. men for at ridse det op, så har du kun de garantier/reklamationsret som den danske købelov giver dig, hvorimod Panasonic Danmark giver dig lidt ekstra garantier.. modeller der ender på E (Europa modeller) er efter sigende ens..
Du kan få en B model (British) til ca 1000 kr mindre på Cinemagic. i denne model virker den analoge tuner dog ikke i DK, og der er ikke tesktv på den digitale.. men hvis man kan leve uden dette, er det 1000 let sparede penge.. du kan vist komme op i en 42" indenfor dit budget i B model, og næsten i E model.. det er lige før det ikke kan betale sig at købe en 37", for 42" 'eren koster kun ca. 700 mere eller sådan.. også i E model..

et bud på en dansk butik der også er panasonic center ville være www.totaltv.dk/.. deres side virker ikke lige nu, så kan ikke lige sige hvad de sælger den til, men de er vist nogle af de lidt billigere.. eller også var det en af de andre centre.. ellers søg på panasoniccenter.dk for panasoniccentre, eller pricerunner.dk for alle der sælger dette tv..
Af kasperdall
I elgiganten i Sverige koster fjernsynet 8890svk..
Det vil sige 7014dkr. (omregnet på valutakurser.dk)
"heldigvis" bor jeg i Sverige i øjeblikket, og jeg kan godt lide at selv hente fjernsynet og selv aflevere det hvis det skal på reperation.

så jeg tror jeg henter mit fjernsyn der engang i denne uge :)

jeg er lidt skeptisk til internetbutikker :)
Af Nick_S
Skal du bruge dit TV til at vise ting fra laptop, surfe, game osv er plasma tekonologien nok ikke den bedste vej at gå. Selvom PX80 billedmæssigt er bedre end M87 har plasma jo stadig sine ulemper, som præcist træder frem ved PC brug.

M87 er et fint tv til en billig penge og selvom det ikke når PX80 højder i billedkvalitet, har det klart sine forcer som jeg tror, du med dit brugsmønster ville blive glad for på længere sigt;
1. Full HD (lækkert hvis man skal vise billeder, surfe osv)
2. Fantastisk flot og enkelt design
3. LCD teknologi :)

DOG skal det siges, at hvis du ikke har tænkt dig at bruge windows (msn, surfe på nettet osv), kan en plasma skærm sagtens gå an. Det kræver lidt at du opvejer de to ting mod hinanden.
Billedkvalitet vs funktionalitet (i dit tilfælde).

Samtidig skal det siges at Merlin forhandler M87 i 37" til 6999,- i denne uge :)
Af chrishouse
tak for jeres besvarelser.
nu er jeg blevet en del klogere. (: