Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af yosti
Hi all ..
jeg er ny inde for denne ¨teknik verden¨ så jeg er totalt rundt på gulvet omkring hvad for en skærm jeg skal købe et af de eneste krav er at den skal være over 40+ tommer... er der nogen der har nogle gode forslag ... prisen må helst ikke komme for meget over de 100.000... havde selv tænkt lidt på et löwe???

hilsen rasmus :-)
Brugeravatar
Af Andromedia
For 100.000 kr kan du vel nok få en god skærm! ;;)
Af zyckelmaster
yosti skrev:Hi all ..
jeg er ny inde for denne ¨teknik verden¨ så jeg er totalt rundt på gulvet omkring hvad for en skærm jeg skal købe et af de eneste krav er at den skal være over 40+ tommer... er der nogen der har nogle gode forslag ... prisen må helst ikke komme for meget over de 100.000... havde selv tænkt lidt på et löwe???

hilsen rasmus :-)
100.000 kr!!! Det er pænt mange penge - selv når vi snakker fladskærme...

Nå men Pioneer er top of the pop, når det kommer til billedkvalitet, og til juni kommer Pioneer med deres nye modeller. Du kan få et 50" (modellen hedder vist 5090) for ca. 26.000 kr. (minus vægophæng/fod og den tilhørende højtaler). Hvis du hellere vil have 60" (modellen hedder så 6090), så kan du også købe det fra Pioneer for de penge.

Og så er der vist stadig en god sjat til et sindsygt lækker surround-system, blue ray-afspiller m.m...
Af TYBO
Ja og er der nogle penge til overst så sender du dem bare til os for de gode råd :)
Af yosti
hej alle sammen .. mange tak for jeres svar vil da helt sikert overveje et Pironeer men 60'' er måske lidt for stort til en 2v'er :D
Af zyckelmaster
Det kommer bestemt an på hvor stor et 2v du har :o), men ja 60" er meget stort.

Jeg er dog tilgengæld ret sikker på, at du uanset din boligs størrelse vil blive glad for 50" uanset, at det for mange.

Husk nu på, at Pioneers skærme er uden højtalere, og at du derfor skal overveje om du vil indkøb de tilhørende højtalere, eller vil ud i en større surround-løsning. Du kan komme ganske langt for restbeløbet op til 100.000 kr. ;)
Af Otto J
yosti skrev:hej alle sammen .. mange tak for jeres svar vil da helt sikert overveje et Pironeer men 60'' er måske lidt for stort til en 2v'er :D
Jeg, og formentligt også de andre, at dømme efter svarene, kan ikke helt gennemskue om de 100.000,- var seriøst ment eller ej? Hvis det var, så er svaret meget simpelt: Pioneer PDP 5090, plus en scaler (DVDO VP50Pro eller Lumagen Radiance XD, alt efter temperament), samt ikke mindst en så god kilde som du kan opdrive.