Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg går pt og overvejer om det nævnte TV skal finde dig en plads hos mig om et par måneder, men da jeg ikke er sygt pro mht. at kende forskel på godt og skidt i tv verden vil jeg da ydmygt spørge jer til råds herinde.

Det er 40" versionen af dette jeg har kig på:
http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... 0m87bd.aspKlik

Har læst et review her på siden af den serie, som jeg fandt meget positivt.
Mit spørgsmål til jer er så:
Er der noget bedre til prisen? I DK ligger det på omkring de 7.5k - 8k. Og er der nogle negative ting ved tv'et som ikke kom til udtryk i reviewet?
Brugeravatar
Af Andromedia
Det er et rigtig godt TV, men hvis du har mod på plasma så skal du nok hellere smide dine penge efter et Panasonic PX80
Af Juiceren
Er plasma godt nok så meget bedre end LCD?
Har altid gået med opfattelsen at LCD var det nye gode og plasma var det gamle.

Især det med HD opløsningerne, synes alle de plasma'er jeg har set har kørt 1024x768 :S
Brugeravatar
Af Andromedia
Det er muligt at plasma er "det gamle", men så er det "det gode gamle" :)

Plasma har en væsentlig bedre billedkvalitet en et LCD i samme prisklasse. Især farver, kontrast og sort værdi er langt bedre.
Ulempen er risikoen for burn-in.

Panasonic laver også plasma i full HD. Så hedder den PZ istedet for PX.

FullHD er ret opreklameret. Ja, det ser fedt ud med ægte HD materiale på en full HD skærm, men det ser også fedt ud med HD materiale på en HD ready skærm (feks 1024x768). Opløsning er stadig langt bedre end almindelig PAL TV.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Juiceren skrev:Er plasma godt nok så meget bedre end LCD?
Har altid gået med opfattelsen at LCD var det nye gode og plasma var det gamle.

Især det med HD opløsningerne, synes alle de plasma'er jeg har set har kørt 1024x768 :S
Læs vores købsguide igennem. Du finder den på forsiden under vores fokusartikler nederst på siden.

Disse spørgsmål har været oppe og vende ret mange gange og det er altså ikke et spørgsmål om "plasma vs LCD", men et spørgsmål om hvilket TV der giver det bedste billede. Som landet ligger lige nu, så er det et par modeller af plasma TV der tager trofæet - i den lavere prisklasse er det PX80 og i den højere er det Pioneers Kuro modeller.

Mht. antallet af pixels, så er fuld HD i så lille en skærm nærmest ligegyldigt. Du skal sidde vanvittigt tæt på for at få noget ud af det - det er også beskrevet i vores købsguide, som du stadig bør læse.
Af Juiceren
Jeg læser guiden :)
Nu siger jeg forresten ikke at tv'et SKAL være full HD er godt klar over at man i de størrelser ihvertfald ikke kan se ret meget forskel på 720p og 1080p. Jeg kan ikke selv.
Af Juiceren
Ok har læst købsguiden igennem - god artikel forresten *thumbs up*

Indtil videre tror jeg nok jeg kan blive lykkelig med det samsung jeg skrev oprindeligt, er ret sikker på plasma ikke er mig da jeg vil bruge det med Pc'en også osv.
Men et lille spørgsmål:
Til samsung'ets pris (lig under 8k) findes der så et bedre tv mht billedet der måske kun køre 720p?
Af keler
Juiceren skrev:Ok har læst købsguiden igennem - god artikel forresten *thumbs up*

Indtil videre tror jeg nok jeg kan blive lykkelig med det samsung jeg skrev oprindeligt, er ret sikker på plasma ikke er mig da jeg vil bruge det med Pc'en også osv.
Men et lille spørgsmål:
Til samsung'ets pris (lig under 8k) findes der så et bedre tv mht billedet der måske kun køre 720p?
Nu har jeg ikke læst tråden igennem, men JA det gør der - Px80 er en SÅ meget bedre skærm. Du ville skyde dig i foden ved at købe M serien, med mindre det udelukkende skal bruges til statiske elementer. Hvis du VIL have LCD så ville jeg heller ikke gå efter M serien.
Af Juiceren
Nu VIL jeg jo have LCD, så hvilke andre tv er bedre end det jeg har kig på ?:)
Af keler
Juiceren skrev:Nu VIL jeg jo have LCD, så hvilke andre tv er bedre end det jeg har kig på ?:)
Tjaae, nu er M serien jo et ret gammelt tv. F serien er jo nyere end den, og en del bedre IMO. Ellers er samsung lige kommet med endnu en nye serie, som sikkert også er bedre end M serien.

Hvis jeg skulle vælge et LCD ville jeg nok snuppe et Sony eller Sharp. Hvorfor man ikke bare vælger det bedste vil jeg dog aldrig fatte :)

Sharp X20e (een af deres topmodeller, ved dog ikke om de er kommet med nye, men mener det ikke)

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1002056/ ... ign-Priser

Afløseren til F serien fra samsung

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1082842/ ... ign-Priser

F serien

http://www.pricerunner.dk/pl/2-978703/T ... ign-Priser

Sony w4000

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1083326/ ... ign-Priser#

Så har du lidt at lege med.. ;)
Af Juiceren
Nu skrev jeg jo tidligere at tv'et skulle kosted det samme som det jeg selv havde kig på = max 8k. Dem der ligger alle over 9k.
Af NoNameDesigndk
Juiceren skrev:Nu skrev jeg jo tidligere at tv'et skulle kosted det samme som det jeg selv havde kig på = max 8k. Dem der ligger alle over 9k.
så kan du jo kigge på nogle af de lidt billigere nye fra Samsung.. ved ikke hvor gode de er.. de hedder A4xx eog A5xx .. de er nok bedre end de ældre modeller, vil jeg da gå stærkt ud fra ;)