Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Efter at have købt GTA IV til PS3'eren og ellers har kørt med CRT skærm de sidste mange år er jeg nu klar til at hoppe med på Fladskærms vognen.

Jeg står nu lidt og vakler mellem et Panasonic TH-42PX80 plasma TV som jeg har indtryk af er meget populært på dette forum og så et Sony LCD Full HD 46'' KDL-46D3500.

De koster stort set det samme.

Behov er TV i al almindelighed. PC monitor, PS3 og BlueRay film

Hvad ville I anbefale?

På forhånd tak : )
Af NoNameDesigndk
hvis det er som en desideret monitor så ville plasmaen ikke være den smarteste pga. den lave opløsning og at det er plasma ( mulighed for burn-in hvis du er uheldig) Men hvis det kun er for at forstørre dine film på pc'en op, så ville plasma'en vist godt kunne bruges..
Af Mr.V
Jeg er enig med NoName, hvis du skal bruge den som pc monitor, altså gå på nettet, skrive, osv. så ville du have det bedre med en LCD, men hvis du kun skal bruge den til film o.l., så er PX80 klart det foretrukne.

Og ang. burn-in er det ikke noget man skal være bange for, selv retention burde være noget langt de færreste oplever på PX80eren, men læs guiden der er på www.flatpanels.dk om burn-in og tag dine forholdsregler.

Og bare rolig, guiden fremstiller det som noget langt farligere end det er; det er altså ikke noget problem på de nyere modeller, hvis man tager nogle få forholdsregler :)
Af Claus Friese
Lige som de fleste her mener at PX80'eren er noget af det bedste inden for plasma.

Hvad er så den samlede holdning til LCD skærme. Hvad synde folk her generelt der er det bedste køb inden for LCD?

Jeg høre ofte folk snakker om Samsung skulle have lave rigtigt gode skærme. Men at menu systemet og brugervenligheden generelt skulle halte noget.

Skulle man droppe SONY og satse på f.eks. Samsung?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke at det er herinde du har hørt at Samsung laver nogle af de bedste LCD skærme. Sony her generelt fået mere ud af Samsungs paneler end Samsung selv har. Og hvis du vil betale prisen, så har Sony vel nok det pt. bedste LCD TV i X-serien.
Af NoNameDesigndk
det siges nogle steder at W4000 på nogle punkter er bedre end X-serien, men den er meget billigere.. Jeg har sammen med en der selv har en fra x-serien stået og kigget på w4000'eren, og den klarede det rigtigt godt i følge ham, hvis ikke lige så godt..