Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej til brugere på Flatpanels, ny på siden, så håber at jeg kan anskaffe mig lidt hjælp herinde :-)

Mig og en kammerat flytter sammen om 2 uger. Vi har henholdvis 1x 37" fullHD Samsung skærm, 1x PS3 samt 1x HP Pavilion laptop med HDMI udgang.

Disse skal kobles sammen gennem hvert sit kabel. Mit spørgsmål er så herefter, kan en PS3 godt bare kobles sammen med TV'et gennem et normalt HDMI kabel, og få overført derved bedste billede og lyd? Det samme med bærbaren. Skal der også bare føres et HDMI kabel til den, som kan bruges i tide og utide til overførsel af billede og lyd?

Grunden til spørgsmålene er at vi fører kabel skjulere, og gemmer div. kabler væk i væg og lister, så vil gerne have dette på det rene inden :-)

Er der forskel på HDMI kabler, og hvis.. Hvilke er de bedste vi kan anskaffe os, eller hvilke er dem der anbefales af jer?

Mvh Klaus
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Til korte afstande, så betyder det ikke meget om de bruger de billige eller dyre HDMI kabler, så køb eventuelt nogen i de store varehuse eller over nettet.

PS3 skal blot tilsuttes med HDMI, ja. Så får du både billede og lyd.

Jeres bærber er jeg lidt usikker på. Jeg ved ikke om den får lyden ud gennem HDMI kablet, men billedet skal nok komme igennem. Alternativt skal I lægge et lille jack til phono lydkabel med ind i kabelbakken, så kan lyden hvert fald komme gennem denne.
Af Klaus-
Hej Ramus,

Tak for dit svar :)

Nu når lyden kommer gennem et "digital" HDMI kabel, bliver denne evt. måske så bedre også, eller er det ikke noget et menneske øre kan høre forskel på ?

Jeg har også en udgang på min bærbar til lyd kaldet "S/PDIF". Jeg kan ikke rigtigt blive helt klog på om det er en man evt. kan kombinere sammen med billedet gennem HDMI kablet. Nogen der har erfaring eller viden om den type/slags?

På forhånd tak :)