Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af storzebra
Hej

Jeg står og skal til at købe mig et nyt fjernsyn, faktisk mit eget første fladskærm.

Jeg har kigget lidt og fundet frem til:

Sony KDL40W3000 ( ukendt hz, mener det er 50-75, jeg har prøvet og finde, så hvis i ved det er i velkomne til at post det :) )

imod

Sony KDL40X3000 ( som jeg ved har 100hz )

Det koster bare 4-5000 kr ekstra og jeg synes det er meget at ofre for et bedre og roligere billed, men jeg har ikke særlig meget erfaring.

Så er det noget man vil kunne ligge mærke til i dagligdage eller skal jeg bruge de ekstra penge pga. det vil give mig glæde i fremtiden ?

Ellers kigget jeg faktisk på JVC, de har lavet en ny Slim udgave - nogle erfaringer ?

Og i er mere end velkomen til at sige hvis jeg skal kigge efter noget helt andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis der ikke er angivet andet, så kører et LCD TV ved 50 Hz ligesom antennesignalet. 100 Hz på et LCD TV giver ikke et roligere billede - det minimerer slør ved hurtige bevægelser. Du tænker på 100 Hz på et CRT TV og de to teknikker har ikke noget med hinanden at gøre ud over at de begge refererer til en opdateringsfrekvens.

Debatten omkring det ene Sony frem for det andet er taget utallige gange før. X3500 er topmodellen og modsat så mange andre producenters 100 Hz system, så virker Sony's rent faktisk. Vi har en anmeldelse af X3500 her på siden i vores test-sektion.
Brugeravatar
Af storzebra
taget på sengen - det er sku ikke sony, men jvc :D min fejl...