Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ85B

Fandt lige det rigtige link på siden :)

Håber der kommer en anmeldelse op af det her på siden, da jeg også er blevet hooked på Pioneer 508XD efter at have læst anmeldelsen.

Det er bare væsentligt dyre :(
Af bla blasen
Har ca. 1½ times erfaring :p

Det er satme et kanon flot billede :)

Sidder lige og ser en gl. Harry Potter dvd "De vises Sten"

Bliver hele tiden imponeret over detaljerne - også er det jo ikke engang et HD signal - men "kun" en alm. dvd.

Billedet fra digital sat-receiver (stadig ikke HD) er også fantastisk flot !

DVB-T kan vi desværre ikke modtage på fælles antennen - af uforklarlige årsager har antenne foreningen valgt at bruge S32 som frekvens, og den kan DVB-T tuneren ikke modtage.

De analoge kanaler står rimeligt flot.

Lyden er ok, men vi henter nok et Panasonic Surround "SC-PT860" imorgen - havde ikke plads til mere i bilen - fylder sq godt sådan en 46" i en papkasse.
Af HamsterDK
bla blasen skrev:Har ca. 1½ times erfaring :p

Det er satme et kanon flot billede :)

Sidder lige og ser en gl. Harry Potter dvd "De vises Sten"

Bliver hele tiden imponeret over detaljerne - også er det jo ikke engang et HD signal - men "kun" en alm. dvd.

Billedet fra digital sat-receiver (stadig ikke HD) er også fantastisk flot !

DVB-T kan vi desværre ikke modtage på fælles antennen - af uforklarlige årsager har antenne foreningen valgt at bruge S32 som frekvens, og den kan DVB-T tuneren ikke modtage.

De analoge kanaler står rimeligt flot.

Lyden er ok, men vi henter nok et Panasonic Surround "SC-PT860" imorgen - havde ikke plads til mere i bilen - fylder sq godt sådan en 46" i en papkasse.
Tillykke med dit TV, er MEGET misundelig 8)

Jeg bliver desværre nødt til at vente til starten af Juni med at købe det men så kan man jo håbe at det er faldet yderligere i pris. Regner med at købe i Tyskland, ved I om garantien så gælder herhjemme så jeg kan aflevere Fjernsynet hos Panasonic.dk hvis der opstår problemer?

Og har du prøvet at koble PC/bærbar til og i såfald hvordan klarer det det?
Af bla blasen
HamsterDK skrev:Jeg bliver desværre nødt til at vente til starten af Juni med at købe det men så kan man jo håbe at det er faldet yderligere i pris. Regner med at købe i Tyskland, ved I om garantien så gælder herhjemme så jeg kan aflevere Fjernsynet hos Panasonic.dk hvis der opstår problemer?

Og har du prøvet at koble PC/bærbar til og i såfald hvordan klarer det det?
Tror ikke du kan aflevere et "Tysk" TV til Panasonic.dk, du skal nok regne med at skulle sende TV'et til den tyske forhandler.

Har lige koblet den bærbare på, men kan kun få den op i 1680x1050 ? Dual skærm.
Samme opløsning som den bærbare.

Rimeligt flot billede, teksten en lille bitte smule uskarpt - men det er nok bare et spørgsmål om justering.

Digitalbilleder taget med Nikon D50 ser KANON ud - men kan nok også blive endnu bedre :)
Af HamsterDK
mener bare jeg har læst noget om en panasonic garanti som dækker hele EU og som gør at man kan aflevere sit Panasonic hos den lokale afdeling. Måske bare noget man har drømt!?!

Det med din bærbares opløsning der virker sløret er vel fordi opløsningen ikke stemmer overens med tv'ets default opløsning eller?
Af bla blasen
PC billedet er faktisk ikke så ringe 1680x1050.

Så på 1-1½m. afstand, da skærmkablet ikke var længere.

Se billederne igennem fra sidste sommerferie - Virkeligt flot.

Men jeg tror på at jeg få fintunet billedet, så også teksten står lidt bedre.

Mht. garanti har TV2 tidligere haft en udsendelse angående dette

http://programmer.tv2.dk/basta/article. ... 55257.html

DVB-T
Antenne foreningen sender et digital signal på kanal S32 / frekvens 391.

Jeg har fundet ud at sætte den til manual søgning på denne frekvens.

Jeg har 0 i signalkvalitet, og 10 i Signalstyrke. Starter jeg en søgning sker der INGEN ting ????

Er der nogen som ved om Panasonic'en burde kunne modtage DVB-T signal på S32 eller ikke ?
Af Zacho
Der er ikke pana's f.eks. 0 pixelfejlsgaranti hvis du køber en tysk model.. Dog kan de jo løses ved at handle et sted i danmark som importere fra tyskland og evt. tilbyder en tillægsforsikring.. Det behøver ikke koste mere end ca 1500-2000kr så er du forsikret i 4 års mod burnin og pixelfejl.
Af Zacho
bla blasen skrev: DVB-T
Antenne foreningen sender et digital signal på kanal S32 / frekvens 391.

Jeg har fundet ud at sætte den til manual søgning på denne frekvens.

Jeg har 0 i signalkvalitet, og 10 i Signalstyrke. Starter jeg en søgning sker der INGEN ting ????

Er der nogen som ved om Panasonic'en burde kunne modtage DVB-T signal på S32 eller ikke ?
Så vidt jeg har erfaring med paralleliomprt og DVB_T så burde det ikke gøre den store forskel. Den brude stadig virke.. Dog siger du "fælles antenne" ... dvs. du har mere end DR og TV2 ikke? Så er det jo kabel tv, og dermed skal du have en DVB-C tuner.. denne er ikke indbygget. Så skal du ud at have en boks ved siden af, og være tilmeldt en digital Tv pakke.
Af bla blasen
Skærmen er købt hos et Panasonic Center, så det er ikke parallel import.

Vi har godt nok fællesantenne, men det er ikke Yousee, Stofa - men derimod en lille privat antenneforningen i det kvarter vi bor i.

Ifølge grundejerforeningen.
Signalet udsendes som DVB-T som S-frekvens, dette betyder at der vil være en del tv-modtagere med indbygget digital tuner som ikke kan modtage signalet idet disse ikke kan modtage S-frekvenser.

Grundlæggende betyder det at man, for at kunne se digitalt tv, skal investere i en løs digital modtager, som kan købes flere steder (husk at kontrollere signal type og frekvens.

Forhandleren sagde at vi bare kunne slutte den til og der ikke skulle kalibreres - men jeg synes at have læst om flere som har et eller andet kørende de første 200 timer, samt at man bruger en eller anden dvd til at vise et billede man kalibrere efter.

Bør vi foretage noget eller hvad ?
Af Don
bla blasen:

Hvor har du købt henne, og hvad måtte du slippe ?

Havde også tænkt mig at købe SC-PT860, og tilbehør så jeg kan få de bagerste højtalere trådløse, fik ikke trukket kabler til det :( . hvis det altså bliver panasonic tv jeg vælger.

Jeg har også fællesantenne gennem foreningen.
Af bla blasen
Købte det i et Dansk Panasonic Center til en fornuftig pris.

Lidt mere end Internet shops - men set i lyset af at jeg nu har 30 mdr. garanti fra Panasonic Danmark, at jeg fik set/hørt TV'et live inden jeg købte synes jeg prisen var ok.

Foretrækker også at kunne se/tale med en sælger når det er en vare som koster så meget.

Skulle der ske noget med TV'et, ved jeg at jeg bare kan ringe - så kommer de forbi så hurtigt som muligt - behøver altså ikke sende skærmen HVIS! der skulle ske noget med den.