Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej forum!

Så er PX80 (37) anskaffet til kr. 8.500 - og bemærk købt i Panasonic Center - tilmeldt klubben = 30 mdr. garanti - bemærk garanti (ikke reklamationsret).

Bemærk deres nye 0 pixelgaranti i hele garantiperioden!

Bemærk prisen i forhold til alle de parallelimporterede på f.eks. Pricerunner ca. 7.800 - 8.400 - så dur' det ikke!!!!

Efter at have set på de første 1.000 TV (måske lige i overkanten men næsten - uden at blive klogere) de sidste 6-8 mdr. - læst alle de tests der har været tilgængelige i aviser og blade og her på nettet samt læst i diverse fora faldt valget efter vejledning her fra forum på PX80.

Det ser godt ud - kanon billede også tæt på - ikke det lidt grå/lyse skær som på LCD - selv på 2 gamle metalantenner på taget uden forstærker. Kan være en forstærker kan give flere kanaler.

Jeg har ikke set efter noget bestemt mærke - var tæt på at købe et Sony 32V2500 sidste efterår til ca. kr. 8.000- var et at de modeller der blev anbefalet mange steder, men så da jeg faktisk havde bestemt mig for at købe - så var modellen udgået - blev vist afløst af D3000!!

Jeg synes at pris, garanti mv. på PX80 gør det til et køb til en fair pris - jeg mener at det for kort tid siden blev købt som fælles køb til kr. 10.000 står i udstillingen til kr. 10.999,-.

Nå jeg har siddet lidt og set på PX80 - så er jeg ikke i tvivl som jeg har været ved alle de LDC jeg har set.

Jeg så TV'et første gang i mandags - jeg var ikke i tvivl anskaffet fredag.

Men bemærk intet billede er bedre end kildematerialet som yakken vist skrev - dvs. de halvgamle amerikanske serier om eftermiddagen på TV2 er ikke på højde med f.eks. nyhederne.

Og bemærk endnu en gang pris kun kr. 8.500 det det samme som middelgode Sony og Samsung LCD koster!!!!

Hvis der er nogen her på forum der har nogle erfaringer med indstillinger mv. der kan gøre standardindstillingerne endnu bedre hører jeg gerne.

Tak til yakken mfl. der har inde og give gode råd - det kan være jeg kommer med flere spørgsmål når jeg har haft det lidt længere.
Senest rettet af chico 25 apr 2008, 19:33, rettet i alt 2 gange.
Af SilverLine
Husk du ikke må kører med for meget knald på indstillingerne de første 100 timer...

Mit px80 står på :

Billedindstilling : Biograf
Kontrast : 27 hak (venstre mod højre)
Lys : 27 hak (venstre mod højre)
Farve : 26 hak (venstre mod højre)
Skarphed : 0
Farvestyring : Fra
P-Nr : Fra
3d-comb : Fra

Og ja det er et rigtig dejligt fjernsyn. Er også rigtig glad for mit. Var personligt tæt på at købe et Samsung 42M87, havde det endda med hjem til låns. Men er godt nok glad for valget faldt på px80 i stedet for.
Af chico
Hej SilverLine!

Jeg er jo startet med standardindstillingerne - jeg kan ikke se at der står noget i betjeningsvejledningen om at indstillingerne skal sættes ned?

Jeg spurgte i forretningen også om logoerne i hjørnerne, men fik svaret at det ikke var noget problem??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Godt at høre at du er glad for TV'et. God fornøjelse med det.

Hvis du får blod på tanden, så begynd at sætte penge til side til en BluRay afspiller, så skal du se løjer :)
Af Peter VTEC
Ja tillykke med fjernsynet, godt valg :)
Af Kammersgaard
SilverLine skrev:Husk du ikke må kører med for meget knald på indstillingerne de første 100 timer...
Hvad mener du helt præcist med dette? Må man ikke bruge det for meget i træk, i de første 100 timer man har det?

Skal man ikke bare huske at skifte kanal en gang imellem, og få lidt variation til skærmen?
Af Mr.V
Tillykke, det lyder da rigtig godt. Kører du med PC opkobling og kan dele lidt erfaringer?
Og hvordan er retentionen i starten? Er den bare på et par minutter hvis du f.eks. har set en kanal i en times tid?
Af Yonzie
chico skrev:Jeg er jo startet med standardindstillingerne - jeg kan ikke se at der står noget i betjeningsvejledningen om at indstillingerne skal sættes ned?
Nu kender jeg ikke PX80, men på mit PV60 var standardinstillingen ganske horribel. Farverne var alt for kraftige. Dette blev fikset ved at sætte det til "Biograf".
Kammersgaard skrev:
SilverLine skrev:Husk du ikke må kører med for meget knald på indstillingerne de første 100 timer...
Hvad mener du helt præcist med dette? Må man ikke bruge det for meget i træk, i de første 100 timer man har det?
Skal man ikke bare huske at skifte kanal en gang imellem, og få lidt variation til skærmen?
Nu om dage er det halvt overtro, men ja. Plasma kan opleve burn-in, omend moderne skærme er ekstremt resistente overfor det.