Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har set på Samsung LE-37M87 i et stykke tid nu, men efter at have kigget her inde i forummet er jeg også blevet lidt lun på Sony KDL-32D3000. De to skærme koster stortset det samme, men samsung's er 37 (må også gerne være 32 ligesom sony, men 37 er bare den samme pris som sony)

Det skal hovedsagligt bruges til PS3 og analog tv.
Senest rettet af AndyBN 23 apr 2008, 09:38, rettet i alt 1 gang.
Af aaroe
D3000 er klar et bedre TV, med langt bedre analog tuner. Samsungs analoge tunere er som udgangspunkt ikke ret gode.
Af khougaard
Helt enig med aaroe, har selv haft D3000 og var meget tilfreds, men er dog blevet skiftet til et px80, det skulle sku være større :D .
ved at du kan få D3000 til 7295,- hos prcdata.dk fik nemlig en mail i dag.
Af AndyBN
Ville i også vælge D3000 i 32 fremfor M8 i 37?

Der er nu kommet en ny spiller på banen, Panasonic TH 37PX80E. Hvordan står det i forhold til de to andre
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PX80 er pt. det bedste TV i sin prisklasse, så det er både M87 og D3000 overlegent på stort set alle punkter på nær kontrast i lyse lokaler.
Af Fitze
Jeg lytter lige lidt med på sidelinjen :).

Jeg kan forstå at hvis man skal have et tv lige pt, i den prisklasse, så er det simpelthen D3000 eller PX80 man skal ud i. Jeg er dog lidt skeptisk overfor PX80, det har ikke full HD ( ved godt det kan køre 1024p ) som de fleste 37" eller 42" kan, det har ikke dvb-c tuner, det virker som en ædre konstruktion ? er der ikke mange faktorer som siger sig imod det PX80 eller er det bare mig ? og ydermere får man risikoen for burn-in ?

Ret mig hvis jeg tager fejl... jeg vil meget gerne blive klogere på det her, syntes det er sindsygt svært at finde ud af hvad man skal vælge. Men umiddelbart virker det bare som om at D3000 er en nyere teknologi med de 100hz på lcd og dvb-c tuner osv. ? det har dog heller ikke full HD men har de fleste 32" jo ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har flere artikler om fuld HD her på siden og lad mig sige det igen.
Fuld HD har kun relevans hvis du:
1. Har kildemateriale der sender i fuld HD (husk lige på at selv PS3 spil oftest ikke er fuld HD!) OG
2. Du sidder tæt nok på skærmen til reelt at kunne se forskel på en 720p skærm og en 1080p skærm.

Det sidste punkt kan du undersøge her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&

Mht. om det er en ældre kontruktion, så lader det til at du kun baserer det på DVB-C og fuld HD og sidstnævnte er som sagt ret overvurderet. Førstnænvte er der stort set ingen ud over Sony, Sharp og et par småproducenter der understøtter, så dét er ikke noget du kan drage konklusioner ud fra.

100 Hz har PX80 skam også, men da det er et plasma-TV så kan de to ting ikke sammenlignes. Sony er de eneste der indtil videre har fået noget godt ud af 100 Hz på et LCD TV.