Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Yderside
Mens jeg går over venter på mit 46" Panasonic Plasma (B Så bruger jeg lidt tid på at undersøge markedet for interessante HTPC'er.
Har bestemt mig for, at jeg ikke gider at bygge en selv, da jeg designet og størrelsen har en betydning i den nye stue ;;)

Derfor faldt jeg over den lille fætter:
http://www.mesiro.com/?c=merium&p=merium

Er der nogen der har erfaringer med sådan en, eller kan henvise til lign. størrelse HTPC'er og gerne med et ordentligt design så bliver fruen så glad. ;)
Af tosa
Jeg synes den mangler BD drev, og lyd ud sammen med billede via HDMI.
Af Yderside
Har mailet lidt frem og tilbage med dem og det er muligt at udskifte den eksisterende hardware, så jeg må lige vente på at der kommer et Slot-in BD drev.
Mht. lyd, så regner jeg med at kører det over forstærkeren/reciveren da jeg primært kun skal bruge den til film/spil/surf.
TV signalet kom fra min TDC boks og køres derved via HDMI direkte i TV'et.

Kender ikke så meget til MAC, så derfor har Mac Mini ikke rigtig været inde i billedet!!
Af tosa
Yderside skrev:Mht. lyd, så regner jeg med at kører det over forstærkeren/reciveren da jeg primært kun skal bruge den til film/spil/surf.
Jamen, det er jo lige præcis i den situation man (eller jeg i hevrt fald) har brug for at kunne outputte lossless lyd via HDMI, og derved altså både HD lyd og billede via HDMI. Du kan nemlig ikke overføre lossless lyd via S/PDIF.
Af Remmerboy
har sådan en kabinet mc-500 fra mm-vision. den hedder så bare hfx classic rigtigt. har selv samlet sådan en, med bedre hardware, hd-dvd drev(købte lang tid før toshiba droppede den) dvb-c tuner, E6600 cpu bundkort med hdmi og optisk lydudgang(coax udgang findes også) til knap 9-10k kr (lang billigere end mm-vision's version).
100% lydløs mht til blæserstøj, da der ingen blæser er :) men jeg kan tilgengæld godt høre harddisken når den søger.
og så har den hifi størrelse, og vil nok kunne passe sammen med sort/sølv anlæg(har selv sølvfarvet anlæg)
Af Yderside
tosa skrev:
Yderside skrev:Mht. lyd, så regner jeg med at kører det over forstærkeren/reciveren da jeg primært kun skal bruge den til film/spil/surf.
Jamen, det er jo lige præcis i den situation man (eller jeg i hevrt fald) har brug for at kunne outputte lossless lyd via HDMI, og derved altså både HD lyd og billede via HDMI. Du kan nemlig ikke overføre lossless lyd via S/PDIF.
Nu spø'r jeg nok dumt, men har endnu ikke set nogle HTPC'er hvor lyden også kommer via HDMI. Eller har jeg bare ikke læst rigtigt :s ?
Af tosa
Jeg ved ikke om man kan få det i færdiglavede HTPC'er. Men man kan godt få bundkort der kan outputte både HD lyd og billede via HDMI.
Af Yderside
tosa skrev:Jeg ved ikke om man kan få det i færdiglavede HTPC'er. Men man kan godt få bundkort der kan outputte både HD lyd og billede via HDMI.
Så kan det da godt ske man alligevel skal overveje at bygge en selv!!
Af ReXuZ
Nu der er samlet så mange kloge folk.. :) og der snakkes om lyd, hdmi osv. det er vel endnu ikke muligt, at undvære ens forstærker? Altså gode højtallere sat direkte til computeren med noget kabel hølløj og dermed slippe af med den sidste fjernbetjening.?
Af Yderside
ReXuZ skrev:Nu der er samlet så mange kloge folk.. :) og der snakkes om lyd, hdmi osv. det er vel endnu ikke muligt, at undvære ens forstærker? Altså gode højtallere sat direkte til computeren med noget kabel hølløj og dermed slippe af med den sidste fjernbetjening.?
Måske du kan bruge dette Logitech sæt!
Logitech Z 5500 Digital

Der er godt nok en fjernbetjening med :( men så vidt jeg ved kan du undvære en forstærker. Også har det desuden fået rigtig gode anmeldelser!!
Af tosa
ReXuZ skrev:Nu der er samlet så mange kloge folk.. :) og der snakkes om lyd, hdmi osv. det er vel endnu ikke muligt, at undvære ens forstærker? Altså gode højtallere sat direkte til computeren med noget kabel hølløj og dermed slippe af med den sidste fjernbetjening.?
Jeg tvivler stærkt på at det nogen sinde vil kunne lade sig gøre. I en surround receiver, er der jo en del forskellige ting. En receiver vejer jo normalt mere end det dobbelte af en computer, og den slags elektronik kan man ikke bare sætte på et indstikskort.

Men der er jo altså universalremotes tilgængelige, hvis du vil slippe for mere end 1.