Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tga
Hej.

Har px80 nogle begrænsninger mht hvor stort sdkort man kan proppe i den, altså mht til GB :)

Vil gerne have muligheden for at kopiere alle billeder over i højopløsning, derfor den høje GB.

Mvh Thomas.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er ikke klar over om der ligger en begrænsning i størrelsen på kortet, men jeg ved, at hvis du har meget store billeder i høj opløsning, så er læseren ikke verdens hurtigste.

Det vil i praksis sige, at du får lov til at vente lidt tid før hvert billede loades og vises på skærmen. Jeg synes dog dette er ret generelt for kortlæserne i nudagens Tv.
Brugeravatar
Af azrael
SD kort bør aldrig være større end 2GB. Det er standarden ikke lavet til. Man kan godt få SD kort, der er større end 2GB, men ingen kan garantere at de virker. Større SD kort end 2GB bør kun anvendes, hvis SDHC standarden eksplicit understøttes.
Af lillejorn
SDHC standarden understøttes af PX80, har selv haft et SDHC 4GB kort i den.
Af Henrik_H
lillejorn skrev:SDHC standarden understøttes af PX80, har selv haft et SDHC 4GB kort i den.
Korrekt. Og kikker man på logoet nederst til venstre på ens PX80 så står der også SDHC. Så ingen tvivl om det.

Men noget andet er så, at ens digicam og evt. pc, man bruger til at kopiere til/fra kortet, også skal understøtte SDHC, for at man kan bruge det.
Af tga
Jeg købte en kortlæser for at undgå det problem, 120kr