Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af WCW
Hej alle,

jeg er på udkig i den enorme fladskærmsjungle, og jeg tror, jeg har fundet en foreløbig favorit:

Sony KDL-46D3500.

Men kan I hjælpe mig? Med erfaringer med den? Eller ren og skær viden ud fra dens egenskaber.

Det ville betyde meget.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er det helt konkret du er på udkig efter?
Hvad skal TVet bruges til - dvs. hvilke kilder har du der leverer billedet?
Hvad er siddeafstanden?
Hvordan er lysindfaldet i stuen?
Hvad er budgettet?
Af WCW
Ja, det er alt sammen spørgsmålet, Yakken :)

Sagen er den, at dette er min første fladskærm. Derfor kræver jeg som sådan ikke SÅ meget. Men et lækkert billede/kvalitet er da vigtigt på såvel TV'et som på min Playstation3.

Mht. til afstand, så har jeg endnu ikke fundet det rette sted til skærmen, men vil forsøge at følge henvisningerne herinde på siden, men er der en optimal distance for et 46" TV?

Mht. til lysindfald, så er det stadig uvist. Der er vinduer i stuens ene side, og her er jeg i tvivl om det er bedst at placere skærmen på modsat væg fra vinduerne eller skråt overfor?

Jeg har fundet det førnævnte Sony-tv til 13000 kr, og det er samtidig mit maks. mht. til budget.

Mht. kilde, så er der alm. antennestik, men vil da have en HD-boks engang...

Ja, som det nok ikke er gået nogens næse forbi, så er jeg ret grøn på dette område. Men håber alligevel, du/I kan hjælpe mig...

På forhånd mange tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
under vores fokusartikler på forsiden finder du en beregner der kan fortælle dig om fuld HD er overkill i en given siddeafstand - og det vil det være med en 46" med mindre du sidder meget tæt på.

Pris vs kvalitet får du pt mest af med et Panasonic px80, men i 50" genren er Samsung Q97 et godt bud. Den er anmeldt her på siden - se under tests på forsiden.