Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dlejt
Jeg har idag været i både El Giganten og Computer City og kigget på bærbarcomputer og flere, for ikke at sige næsten alle havde den famøse crystal brite belægning på displayet. Jeg spurgte en medarbejder begge steder om det ikke var generende med refleksion og sådan. Men det sagde de begge steder at det var det ikke medmindre man sad lige foran et vindue med direkte sollys, og at det desuden var fremtidens skærmtype. Den ene anbefalede ligefrem en bærbar med crystalbrite skærm til brug af photoshop(Som jeg bl.a skal bruge den til). SÃ… hvad skal jeg gøre... Er det bare jer der er nogen gamle konservative forstokkede brokkehoveder, der lader sig genere af de mindste bitte små refleksioner, og ikke vil anerkende fremtidens teknik.
Eller skal jeg gå efter en skærm uden?

mvh
Dlejt.
Brugeravatar
Af hightower
Du er ikke den eneste som ikke bryder sig om crystalbrite ;) Jeg har selv haft kigget på en Acer, og jo det giver da lidt mere spræl i farverne på et TN panel, men jeg synes ulemperne er større end fordelene.
Af Athanasius
Jeg syntes det er rimeligt forrykt at nogle smarte sælgere præsentere 'crystalbrite' som fremtidens teknologi. Det er det ihvertfald ikke! Det er for mig at se et 'billigt' trick så varen tager sig godt ud i butikken.

'Crystalbrite' er meget skidt i sollys. Bærbare med 'crystalbrite' bryder sig bestemt ikke om at komme udenfor i det fine solskinsvejr (noget jeg bruger meget). 'Crystalbrite' som er meget lig sonys X-black noget lort for at sige det mildt. At det forefindes på en bærbar computer gør det bare endnu værre da det faktisk gøre computeren mindre mobil, og det er vel ikke lige meningen! Det gør sort mere sort dog, men det er ikke det værd. Crystalbrite er essentielt set en geinførelse af CRT skærmens største svaghed nemlig genskin!

Crystalbrite er ikke fremtiden det er Lcd backlighting (nok noget ude i fremtiden for os dødelige) Fremtiden handler ikke om 'billige' tricks men egentlige forbedringer i kontrast/farveægthed/responstid!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er enig. CrystalBrite skaber flere problemer end det løser. Du vil oftere være irriteret på genskin end på nogle mere afdæmpede farver.