Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lurendrejer
Jeg har en 47 tommer philips skærm som har en hyletone. Denne skal returneres til Easyshopping til rep.

Spørgsmålet, jeg har ikke den originale embalage så hvordan pokker kan jeg fremskaffe en kasse der vil passe?

mvh JH
Af khougaard
Kan godt se dit problem, hvad med at gå ind i en tvforretning og høre dem og du kan få/købe en af deres aflagte kasser?
men held og lykke :)
Af lurendrejer
Jeg har ringet rundt og det er faktisk mere besværligt end man lige skulle tro. Derfor dette indlæg :((
Brugeravatar
Af Andromedia
Der er ingen juridisk krav til at den bliver returneret i original emballage når den skal repareres. Den skal bare være forsvarligt pakket ind.

Jeg har arbejdet med garantireps i 3 år.
Af Beaker
Der er afhentningsservice på Philips TV over 30" så du skal da bare bede om at få det afhentet af værkstedet (autoriseret Philips service)

Men dette gælder ikke parallelimporterede varer.
Af lurendrejer
Beaker, der har vi problemet - parallelimport (det vil aldrig ske igen)

Er der slet ingen i Randers-området der har en 47+ tommer kasse stående?

hjælp :(
Af lurendrejer
prøvede lige endnu en elgigant, merlin og fona i dag - intet held. Det må da for pokker være muligt at købe den slags kasser.
Af Augu
En tanke som lige slår mig, er at min cykel blev leveret i en temmelig stor papkasse, så du kunne evt kontakte en cykelforhandler, måske en som sælger relativt dyre cykler, og høre om de ikke ligger inde med en kasse du kunne få.

Kik evt på kontorartikler.dk og se om de ikke har en kasse som passer til dig.

En treje mulighed, er at tage ud til Silvan i Randers, arbejder selv i Silvan. Spørg om de ikke har en kasse som du kan få, vi får tit kasser som vi smidder i vores papkontainer eller pappresser. Arbejder dog i Tårnby, så kan ikke rigtigt hjælpe dig, men jeg ville da spørge dem, vi plejer gerne at ville hjælpe folk i nød :-)

Ellers prøv et af de her opbevaringsstedder, og hør om de ikke har kasser som passer.
Af Beaker
Easyshopping må da hjælpe dig, det er da dem der har solgt det til dig, og jeg mener de SKAL foranledige afhentning når det er indenfor reklamationsperioden. Så gå til dem - find de store ord frem.

Skal du også selv betale for fragten til dem??
Brugeravatar
Af Andromedia
Det er rigtigt at butikkerne rent juridisk er forpligtet til at afhente defekte TV uden beregning hvis der er over 32" (tror jeg det er). Men i praksis er der ikke nogen som lever op til det desværre. Og slet ikke de billige netbutikker som feks Easyshopping.

Forbrugerrådet kan godt køre en sag, men det er op til virksomheden om de vil efterleve udfaldet af den.

Ja, det er en skør lovgivning vi har i Danmark. ;;)
Af lurendrejer
Ro på :)

jeg skal ikke selv betale fragten men kassen er mit eget problem - hvilket er ganske fair.
Af Zacho
Hej.
Den Netbutik jeg arbejder i, har vi fået besked på at det er os som forhandler som skal stå for at fremskaffe emballage, og betale dette.. Vi forsøger også at få kunderne til det, men vi må bestemt ikke sige at det er kundens ansvar. Evt. ring til forbrug.dk, jeg tror ikke på det er dit ansvar som kunde af en DK butik.

\\Steven Erik Zacho