Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af teamet
Hejsa, jeg så vejret med michael jarnvig på tv2 i går. Efter dr har fået sig en ordentlig mf'er af et tv til vejret, så skulle tv2 vel også med på vognen. MEN, og nu er jeg på crt-tv, så det var lidt svært at se, kan det virkelig passe, at de har indkøbt et prosonic tv?

dr formår i det mindste at skabe et underskud med manér..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Tv'et hos DR er Panasonic 103 tommer plasma Tv. Nu er Panasonic jo på vej med et 150, så det bliver sjovt at se om det skal skiftes eller om TV2 overgår dem og køber den nye gigant 8)
Af teamet
Hmm nu sad jeg og så vejret på dr1 for en gang skyld, og jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til, at kæmpeskærmen virker til at bue en anelse. Anyways begyndte jeg at tænke lidt over det, men kan ikke rigtig komme frem til, om det er en optisk effekt eller et optisk bedrag

bare lige for dem som keder sig mens de ser vejret :-)
Af Otto J
teamet skrev:Hmm nu sad jeg og så vejret på dr1 for en gang skyld, og jeg kunne ikke undgå at lægge mærke til, at kæmpeskærmen virker til at bue en anelse. Anyways begyndte jeg at tænke lidt over det, men kan ikke rigtig komme frem til, om det er en optisk effekt eller et optisk bedrag
Formentligt en effekt af kameraets buede optik.
Af teamet
[quote="AV Precision"]
Formentligt en effekt af kameraets buede optik.[/quote]

Ja, det tænkte jeg egentlig også først, men det kan da ikke passe at nutidens profesionelle kameraer ikke kan vise et firkantet billede ordenligt.. Jeg synes heller ikke det er en effekt der går igen, når man ellers ser horisontale linier på tv. Hvis effekten er synlig ved studiekameraene, så burde den vel også være endnu mere udpræget ved feltkameraene.

Men det kan jo være at de har bøjet skærmen lidt, for at få den til at passe ind i billedet ;-)