Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit Samsung LE-40M87BD har jeg koblet til min computer via VGA kabel.....der står at tv'et understøtter 1920x1080 i computer tilstand men det vil maks vise 1600x1200?

Hvis jeg fjerner V ved "vis tilstande som ikke understøttes af skærmen" og sætter opløsning til 1920x1080 skriver tv'et "opløsning understøttes ikke"!?

Tv'et vises heller ikke som PNP skærm!? ved dog heller ikke om det skal det?

Har snakket med Samsung support uden de kunne finde en løsning anden end de opfordrede mig til at køre PNP opsætningen igennem igen.....uden resultat....og det var efter de prøvede at bilde mig ind at tv'et ikke understøttede den opløsning, selvom det står skrevet praktisk talt alle steder? (den udtalelse åd de også igen senere i samtalen)

Et alm. vga kabel er koblet på en 6m. vga forlænger kan det have noget at sige?.....kunne også se at vgakablet havde en "pin" mere end forlængeren!?.....både kabel og forlænger er i super kvalitet.

Alle andre skærme (2x24" 245b + 15" 151s) virker som de skal og grafikkort"ene" er 8800gts 512mb der dog ikke pt er sat til SLI da SLImode åbenbart ikke understøtter mere end 1 monitor.

Hjælp!....det lyder som om flere herinde har en finger i jorden når det kommer til den slags.

Der fulgte et RGB kabelstykke med grafikkortne (hdtv out) tror i tv'et vil understøtte 1080p via det?
Af Silverstone
Som skrevet tidligere jeg bruger 2 splinternye 8800gts kort .....alle displays er samsung

de 3 monitorer virker upåklageligt i alle 4 dvi indgange på grafikkortene........tv'et er sat til via vga/dvi dongle

(altså dvi udgang på grafikkortet-----dvi/vga dongle-----vgakabel-----tv)....altså korrekt tilsluttet

Har prøvet at køre tv som single monitor/ dual view og clone .....og prøvet alle 4 dvi indgange på grafikkortene

Uanset hvad dukker TV'et op som "ikke pnp" "analog monitor" med maks 1600x1200 opløsning.

Nvidia driveren har en 1080 hdtv option men den kan ikke bruges på tv'et (virker på alle andre monitorer)

sættes tv'et i 1920×1080 opløsning flimrer skærmen og kokser i billedet.....andre gange skrivet tv'et opløsning understøttes ikke?

har prøvet med et nyt kabel men samme resultat.

Fejlen må jeg konstantere ligger på tv'et.....testet med 2 fsk. kabler, 2 grafikkort og 3 andre monitorer

Andre der har prøvet noget lignende?
Er mit nye tv mon defekt?
Kan andre kører opløsningen 1920x1080 på deres tv fra computer?
Dukker jeres tv op på computeren som "ikke pnp"?

Tv'et virker fint i 1080p ved blueray og PS3

Jeg kan se i testen af Samsung 46M87BD
PC og mediecenter tilslutning

Når man tilslutter Tv’et til en PC skal man en tur ind i menuen og vælge ”Kun Scan” under billedformater. Det sikrer 1:1 pixelmapping.

Jeg tilsluttede først et Geforce 7900GTO kort med et DVI-HDMI stik og satte opløsningen til 1920x1080 – som er skærmens native opløsning. Dette gav korrekt 1:1 pixelmapping og et flot billede.

Jeg oplevede imidlertid lidt knas med D-SUB (VGA), hvor billedet gav periodiske udfald ved 1920x1080 opløsning. Set i perspektiv kan jeg dog ikke se grunden til at man skulle tilslutte skærmen med D-SUB, når digital DVI-HDMI er mulig – og endda på 3 HDMI indgange.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1183016462

Mon der snak om en fabrikations fejl på 1080p opløsning via vga på M87BD?

Skulle jeg investere i dvi---hdmi kabel istedet?
Har kikket lidt omkring men finder det dvi/hdmi kabel marked forvirrende (og MEGET svingende i pris)....nogen der kan hjælpe med at finde et dvi-hdmi kabel som vil passe fra min dvi udgang på kortet til hdmi på tv'et (gerne i 5 meter til en rimelig pris)?

For lige hurtigt at kommentere testen af tv'et.....ja PIP halter lidt
Man kan eks. ikke vælge Digitaltv som pip kun analogtv!
Og det ser ud til det kun er HDMI indgangene man kan se som PIP.
Ellers virker det fint....small/medium/ ½ skærm osv
Senest rettet af Silverstone 26 mar 2008, 15:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et muligt kabel kunne være:
http://www.av-cables.dk/dvi_kabel/dvi_h ... 20_da.html

Du kan godt købe et billigere kabel, men du kan risikere at det ikke er en tilstrækkelig god kvalitet til at holde på den forholdsvist høje båndbredde som fuld HD kræver. Hvis det virker, så er alt fint, men hvis ikke så er du på den...
Af Silverstone
yakken takker mange gange for dit link ....det var billigt

Kan se på dit link at:
1m til 10m understøtter op til 1080p.

15m understøtter op til 720p og 1080i.

20m understøtter op til 480p.
Kan det være fordi VGA kablet er 5meter det ikke vil vise 1080P?
Det er ellers et VGA kabel i god kvalitet (10-12mm tykt med store ferrit-ringe i begge ender)

Og ja som skrevet i testen af m87bd....hvorfor vælge analog vga når man kan bruge Digital Hdmi/dvi!

Alligevel burde analog vga da virke ved 1080P når Samsung spriver det på som specs.!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er muligt at kablet er problemet, men jeg tror det ikke. Rasmus oplevede jo også problemer på det eksemplar vi så på. Det er nok nærmere M87's håndtering af VGA signaler på 1080p den er gal med.
Af Rasmusdc
det kan da ikke være kablet da det er analog signalet ville vel bare blive grimmere hvis det var et dårligt kabel..

har selv 40 og 37 " og har haft mange forskellige pc´ere til selv min bærbare, kører uden problemer 1920x1080 over VGA..

det må være et Firmware issue, men eneste 1920x1080 problem jeg har hørt om er noget med Xbox 360 og komponent på de gamle firmwares