Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Mangler virkelig noget hjælp.

Har et stykke tid set mig lun på samsungs 37m87, kan få det til 8000kr parallelimporteret. har i alt mit surfen rundt på nettet faldet over panasonics 37px80, det er jeg blevet virkelig lun på, syntes det lyder som et godt plasma(det skal lige siges at det først er for 10min siden jeg faldt over flatpanels brugertilbud) mine ? er..hvad er jeres mening om 37m87 vs 37px80? er px80 100hz, er ikke helt sikker..hvad menes der med at det selv opskalerer til 1080p, det er vel ikke full hd?

Lige nu kører vi med antenne på loftet, dr1+tv2 :( vil px80 køre fint med det?. Vi får noget fiberflex om 2-3 mdr forhåbentligt, så skulle der vel ikke være i vejen med billedkvaliteten :)

Håber på nogle input så vi forhåbentligt snart kan træffe et valg.

Mvh Thomas.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke sammenligne 100 Hz på et plasma-TV og et LCD TV. De to ting kompenserer ikke for samme problem på et plasma-TV og et LCD TV. Men ja, der er 100 Hz på PX80.

PX80 vil klare dit analoge signal noget bedre end et M86, men med begge TV får du jo en DVB-T tuner, som du med fordel kan benytte i stedet, så du får DR1, DR2 og TV2 digitalt. PX80 vil dog stadig være vinderen.

Du bør nok søge på PX80 og på M86 her i forum. Der er utallige indlæg om begge TV i forvejen.
Af tga
yakken skrev:Du kan ikke sammenligne 100 Hz på et plasma-TV og et LCD TV. De to ting kompenserer ikke for samme problem på et plasma-TV og et LCD TV. Men ja, der er 100 Hz på PX80.

PX80 vil klare dit analoge signal noget bedre end et M86, men med begge TV får du jo en DVB-T tuner, som du med fordel kan benytte i stedet, så du får DR1, DR2 og TV2 digitalt. PX80 vil dog stadig være vinderen.

Du bør nok søge på PX80 og på M86 her i forum. Der er utallige indlæg om begge TV i forvejen.
Tak for svar..

Jeg gik lidt til bunds i søgningen, og jo jeg fandt hvad jeg skulle bruge :) valget vil helt sikkert blive px80..men men, nu så jeg at der kommer et nyt til april- TH-37PX8E hvad er nu det, er det værd at vente på frem for px80??
Af keler
px8e er en neddrosling af px80 serien. E'et står bare for at det er en skandinavisk model Så px80'eren er altså bedre - No worries. Desuden er px80'eren langt bedre end M87 på 99% af alle områder.
Af tga
Tak for svar.

Endnu mere overbevist. Bliver sgu helt bange for at forhandleren skulle have lukket imorgen :) ..eller udsolgt måske :(