Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg vil starte ud med at undskylde, for dette har sikkert været oppe 1000gange, men jeg ønsker personlig hjælp.

Her er mit problem:
Jeg ønsker en ny skærm, da jeg er blevet træt af min 19" CRT skærm(den fylder). Den nye skærm skal primært bruges til film, billederedigering og tekstbehandling. Og den må gerne kunne bruges til spil(PS3).

Jeg har godt 4000kr og jeg er nok mest tændt på et S-PVA eller S-IPS panel, eftersom de giver bedst farvegengivelse(ihvertfald iforhold til TN). Der er ingen der siger den skal være 20'', vil bare helst ikke under 1680*1050(widescreen) i opløsning.

Men håber i kan hjælpe mig, så jeg undgår et fejlkøb.

MVH Martin
Af yak
Eizo FlexScan S2231WE-GY lysgrå (eller -BK sort) kunne være et godt valg, som ganske sikkert vil kunne opfylde dine ønsker hvad angår farvegengivelser.
Den har et 22 T S-PVA panel. Den native opløsning er 1680 x 1050.
Pris på EDB-priser 4133,00 kr, hvor modellen hedder S2231WSE grå
Den er testet for ganske nylig her på Flatpanels og fik topvurdering.
Den er nok ikke den helt optimale til hurtige spil, men som du har formuleret dine ønsker antager jeg, at du vægter billedkvalliteten fremfor hastighed. Man kan ikke få begge dele i top, som teknikken er i dag.
Den er også testet på Prad.de og et par andre steder.
Har fået topvurdering i samtlige test.
Og så er Eizo almindelig kendt for rigtig god kvallitet og som værende den eneste producent, som yder 5 års garanti.
Skærmens design er måske ikke det smarteste, hvis det har stor betydning for dig, men det er jo altid en smagssag.
Af fifafrazer
Ifølge flatpanels panelsøgning er det et TN-panel, hvilket betragtningsvinklerne på 160/160 også kan bekræfte.