Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ko
Jeg er meget tæt på at købe en 24" Dell 2408WFP, specielt til den nye attraktive pris de kører med indtil 30. april (ca. 4650,-)

Er der nogen, der kender de præcise omstændigheder ved Premium Panel garantien? Dells online ordlyd er lidt vag, på det område.

Er det en garanti, skærmen kommer med, som standard?

Jeg har hørt folk sige, at det kun er en tilkøbsgaranti, altså at den skal bestilles mod en merbetaling. Dog kan man ikke finde en Premium Panel garanti til 2408WFP, kun tilkøbsgarantier til andre modeler, der forlænger garantien til 4 eller 5 år.

Jeg ringede faktisk til Dell i dag og spurgte en af deres venlige sælgere, der ikke umiddelbart kunne svare. Men han lagde rører et minuts tid og kom tilbage med den melding at Premium Panel garantien var inkluderet ved køb og har en varighed på 3 år.

Det sidste burde jo være afslutningen på min tvivl (og teknisk set en mundtlig aftale?), men jeg har også lært ikke at stole 100% på salgspersonale, der desværre ofte ikke aner, hvad de taler om.

Er den en, der kan verificere, at skærmen rent faktisk kommer med 3 års Premium Panel garanti?

På forhånd tak! :)

[edit]:

Jeg fandt dette nævnt på Dells website.

"Guarantee available for specific monitors sold in EMEA beginning November 6, 2007. All Dell UltraSharp flat panel monitors sold worldwide will be covered under the Premium Panel Guarantee beginning January 2008"

Så det ser ud til, at den flinke sælger havde ret :)

Jeg ville dog ønske, at Dell var lidt bedre til at komme med klar og tydelig information, på deres website.

Det skulle altså ikke være problematisk at få ombyttet Dell UltraSharp skærme købt efter januar 2008, hvis de har/får pixel fejl.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er endnu ikke blevet præsenteret for nogen option om tilkøb af garantier og jeg har før benyttet mig af deres onsite ombytning af premiumskærmene. Så vidt jeg er orienteret (og det man kan læse af deres dokumenter på hjemmesiden) så er skærmen dækket af en 3 års garantiperiode.