Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har efterhånden søgt længe herinde men kan ikke finde frem til nogle anbefalinger der passer til mit formål.
Vi har ikke så meget plads så det må ikke være større end 26" men det skal være ordentlig billedkvalitet da det bliver eneste fjernsyn i hjemmet.
Kæresten kunne godt tænke sig at slippe for at have dvd afspilleren stående så hvis man kan få et godt fjernsyn med indbygget dvd ville det være at foretrække, men det er ikke et absolut must.
Jeg forestiller mig ikke at skulle bruge mere end 5000kr gerne mindre.
Har i nogle gode forslag?
Af DanielJG
jeg har kigget lidt nærmere på det og set på

Amitech 26" TV 26L 342
og Viewpia LM-26IEB6 her som har et LG-Philips panel

Nogen der har erfaringer med dem?
Skulle jeg hellere kigge på dem der anbefales i her på siden
Samsung LE 26R72B (kan kun finde 82B, går ud fra det er en nyere version?) eller Sony KDL-26S2000 (kan kun finde s3000, går ud fra det er en nyere version?)
Er kvaliteten i billedet (selvom de kun anbefales til soveværelsesbrug) så meget bedre at man bør leve med en ekstern dvd afspiller?
Af DanielJG
Er der ingen der ved noget om tv i denne størrelse, der kan hjælpe?

Undskyld min utålmodighed men det haster lidt da det gamle crt fjernsyn er brændt sammen og der derfor ikke er noget fjernsyn i huset.

Håber på lidt hjælp.
mvh.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør overveje at droppe den indbyggede DVD idet langt hovedparten af de TV der har en sådan også er lavprisprodukter af tvivlsom kvalitet. Samtidigt skal du være opmærksom på at 5000 kr. er meget lidt når man snakker om indkøb af et nyt TV, så sæt ikke dine forventninger for højt.

Jeg ville personligt overveje at gå op i en 32" model, idet der lægges flere kræfter i udvikling af disse dvs. potentielt bedre billedkvalitet. Det kunne være Samsung R86 hvis budgettet er begrænset:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=419315
Af DanielJG
Ja jeg har også fået indtrykket at de større modeller har bedre features & bedre kvalitet.
Men, men, der er 2 personer i hjemmet og min kæreste har sat et absolut max ved 26" (hun synes at det gamle 20" crt var rigeligt stort, vi sidder også kun ca. 2m fra skærmen)så 32" slipper jeg ikke afsted med desværre :p
Ville du så også anbefale r86 i 26" størrelsen eller er der noget andet der er bedre?
tak for svaret :)

Hvis du synes man virkelig bør gå over 5000 for at få et ordentligt billede vil jeg også gerne høre nogle alternativer i et højere prisleje

edit: Hører også gode ting om Sony D3000 men det er der ikke noget der hedder i 26" størrelsen kan der siges lige så gode ting om henholdsvis T3000, S3000 eller P3000?