Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ryan
Hey..

Som overskriften nok siger så er jeg lidt i tvivl.. Skal til at lede en fladskærm. Men har generelt været lidt imod plasmaskærme, men ved at jeg er ved at være i så stor en størrelse, er jeg blevet i tvivl om det bedste ville være at gå over til plasma?.

Tv jeg leder efter ska helst ligge i prisklassen 15 - 17k, kabel tvtuner er ikke et must, men er da velset.. Ska bruge skræmen til film fra computer, tv og så regner jeg med en PS3 ska købes sammen med fjernsynet..

Men egentlig er det vigtigst at jeg får svar på valget mellem plasma og lcd pga. størrelsen og så det jeg ska bruge den til :)

Håber i ville hjælpe?

/Ryan ;)
Af noel.dk
Ryan skrev:Hey..

Som overskriften nok siger så er jeg lidt i tvivl.. Skal til at lede en fladskærm. Men har generelt været lidt imod plasmaskærme, men ved at jeg er ved at være i så stor en størrelse, er jeg blevet i tvivl om det bedste ville være at gå over til plasma?.

Tv jeg leder efter ska helst ligge i prisklassen 15 - 17k, kabel tvtuner er ikke et must, men er da velset.. Ska bruge skræmen til film fra computer, tv og så regner jeg med en PS3 ska købes sammen med fjernsynet..

Men egentlig er det vigtigst at jeg får svar på valget mellem plasma og lcd pga. størrelsen og så det jeg ska bruge den til :)

Håber i ville hjælpe?

/Ryan ;)
Snakker vi at du gerne vil have en DVB-C tuner? I så fald ville denne sony være et godt bud:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=408735

Alternativt ville jeg nok vælge en Samsung F86:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=401351
Af keler
Plasma > lcd

Pio 428 el. en billigere løsning kunne være px80 fra Pana
Af Ryan
keler skrev:Plasma > lcd

Pio 428 el. en billigere løsning kunne være px80 fra Pana
Hehe:D Du ville vælge plasma, men de er lige en tand for små dem du har fundet:D Men eller tak for svaret..
Af tosa
Jeg tror altså ikke du skal hænge dig så meget i teknologier.

Har du en meget lys stue, og kan ikke trække for, vil glaspladen på plasma sandsynligvis give en del genskær, og være til gene for dig.

Ellers er de TV der i dag har bedst (hvis bedst=mest korrekt) billedgengivelse pioneers plasma TV, men du får nok ikke et pioneer 50" for under 17K.

Til gengæld er de næstbedste TV (igen hvis man mener det bedste TV er det der gengiver billedet mest korrekt) på markedet, Panasonics plasmaskærme. deres helt nye 80 serie er lige kommet på gaden, men i første omgang er det kun PX modellerne der er kommet. De fås kun i størrelser op til 42", men PZ modellerne kommer snart, og de fås i større størrelser.
Alternativt kunne du se på Panasonics 70 serie, hvor der er flere af modellerne som fås i 50" som du søger - dog er der nogle fremskridt i 80 serien, som måske er værd at vente på.