Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af michelskovbo
Hej,

er på udkig efter et TV, har ingen erfaring med LCD eller Plasma tv, og har hørt mange forskellige meninger om det ene og andet. Men har et budget på 12.000 ca... havde set efter et 42" plasma tv, men da jeg ser de fleste film over min computer igennem et scart stik, er jeg i tvivl om hvor godt plasmet er, i forhold til at købe et LCD. PLasmaet trækker bare mere end LCD pga størrelsen på TV'et. Vil selvfølgelig gerne ha så stort TV som muligt :)
Ser stort set intet almindeligt tv, mest film over computeren....

Håber nogle kan hjælpe med nogle gode svar og nogle tv'er.
På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du vil prøve en digital fladskærm sammen med en computer, så skal du altså droppe den scart løsning :) Den er slet ikke optimal.

I og med, at PC tilslutningen er vigtig, vil jeg dog anbefale dig at læse lidt nærmere her: http://www.flatpanels.dk/tv.php#3
Husk også på, at der ved plasma skærme er risiko for burn-in. Det bør naturligvis ikke afholde forbrugerne fra at vælge dem, men hvis den f.eks. skal stå med still billeder fra computeren, så er det ikke en optimal løsning. Det vil ret hurtig få billedet til at brænde sig fast og i nogel tilfælde kan det måske blive permanent.

Hvis du kun tilslutter det til PC'en for at starte en film og slukker igen når filmen har kørt, så er det naturligvis ikke et problem.
Brugeravatar
Af michelskovbo
Ok, vil jeg da ta med i overvejelsen så :) Men bruger den kun til fremvisning af film fra computeren, men har hørt meget om at det er Plasma ikke så god til, og man skal i stedet vælge en LCD skærm, men gælder det også når det bare er film som skal ses?