Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en Samsung 215TW som jeg er godt tilfreds med ud over widescreen formattet. Jeg overvejer derfor at gå tilbage til 4:3 som da jeg havde CRT skærm, men er i tvivl om hvilken jeg skal vælge i 20".

Jeg har kigget lidt og Dell 2007FP eller Viewsonic VP2030b virker som de naturlige valg.

Begge skulle have et S-PVA panel med 8ms g2g lige præcis som min 215TW som jeg jo er godt tilfreds med. Spørgsmålet er så bare om det er bedre alternativer og om der er nogle overraskelser gemt oppe i ærmet på de 2 nævnte skærme.

Søgninger på nettet har givet mig lidt info. Dell 2007FP skulle have "banding" problemmer, men Dell har dog skrevet en pressemeddelelse hvor de skriver det kan rettes med en firmware update.
Viewsonic VP2030b får generelt rigtig god omtale, men i Xbit's test fejler den i noget farvekorrektion (mere ved jeg ikke rigtig om det).

Kan i be/afkræfte gode/dårlige ting ved disse skærme? og kan man selv ligge nyere firmware på sin Dell skærm eller skal den have det fra fabrikken?.
Jeg er meget en allrounder så det der nok vil stille de største krav til skærmen er FPS spil.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Viewsonics model har et P-MVA og ikke S-PVA. Forskellen vil primært være at finde i et lavere kontrastforhold, dvs. et dårligere sortniveau.

2007FP er anmeldt her på siden. Jeg har ingen banding problemer på det eksemplar jeg har stående og farvegengivelsen er eksemplarisk for en skærm i den prisklasse. Skærmen kan ikke opgraderes mht. firmware - hverken hos Dell eller hjemme hos dig selv. Den laves ikke i flere revisioner, så du får den eneste de har.'

2007FP er dog mærkbart langsommere end min 2407WFP til spil, men det er i form af inputlag. Hvis du ikke har problemer med at spille på din 215TW så vil du heller ikke have problemer med 2007FP.
Af Salkcin
yakken skrev:Viewsonics model har et P-MVA og ikke S-PVA. Forskellen vil primært være at finde i et lavere kontrastforhold, dvs. et dårligere sortniveau.

2007FP er dog mærkbart langsommere end min 2407WFP til spil, men det er i form af inputlag. Hvis du ikke har problemer med at spille på din 215TW så vil du heller ikke have problemer med 2007FP.
Det har jeg ikke, men man skulle da lige vænde sig til det i starten. Men dvs. Viewsonic VP2030B umiddelbart er fri for dithering, trail, ghosting, banding OG inputlag?

Det ville jo gøre den til en vidunderskærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det var bestemt ikke min pointe. Der er ikke noget der dikterer at du slipper for disse ting med et P-MVA.