Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er lidt en noob på det her område, så beklager hvis det er et tåbeligt spørgsmål. Jeg skal ud og investere i ny PC(min nuværende trænger til udskiftning og vil gerne kunne spille AoC når det kommer) og har besluttet mig for at jeg vil have en 24" skærm samtidig.

Denne gang overvejer jeg endvidere en laptop, men er i tvivl om de gfx-kort der er til laptops kan trække en ekstern skærm på 24 " ...... kan et NVIDIA® Geforce 8600M GT 512MB f.eks. trække en 24 " i 1920x1200 ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stort set alle grafikkort kan trække en 24" skærm i 2D. 3D er en helt helt anden sag. Et 8600M GT vil ikke kunne trække nyere spil i den opløsning, men så må du evt. sætte opløsningen lidt ned i spil.

Du bør købe en bærbar der har DVI udgang for at få det bedst mulige billede på skærmen. Grafikkortene på bærbare PC'er er generelt ikke af så hulens høj kvalitet og man oplever meget ofte støj på VGA porten. Det vil du undgå hvis du finder en med DVI (eller HDMI).
Af Mayol
yakken skrev:Stort set alle grafikkort kan trække en 24" skærm i 2D. 3D er en helt helt anden sag. Et 8600M GT vil ikke kunne trække nyere spil i den opløsning, men så må du evt. sætte opløsningen lidt ned i spil.

Du bør købe en bærbar der har DVI udgang for at få det bedst mulige billede på skærmen. Grafikkortene på bærbare PC'er er generelt ikke af så hulens høj kvalitet og man oplever meget ofte støj på VGA porten. Det vil du undgå hvis du finder en med DVI (eller HDMI).
Tak for et, som altid, kvalificeret svar . hhmm... måske jeg skulle overveje at købe en desktop trods alt..... eller bygge en