Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige anskaffet mig Samsung SyncMaster 245T og jeg må sige at den fuldt ud lever op til mine forventninger til billedkvalitet og farvegengivelse på en skærm i denne prisklasse. Jeg har testet den på kryds og tværs og der er ikke meget at komme efter. Sort er også bare sort som natten, både i moderat dagslys og i et oplyst rum om aftenen. Farveflader og forløb er ensartede og kan næsten ikke forlanges bedre.

Jeg købte den primært til grafisk brug (Foto/layout/3d) og her er der ikke noget at komme efter.

(De spil jeg har prøvet på den, ser også fantastiske ud, med stort set ingen ghosting - jeg ved, at dette er meget subjektivt. Den er dog rigeligt fin iflg. min opfattelse af en god spiloplevelse).

Der er dog en lille, mildt irriterende ting ved den. Den er ikke helt lydløs! Man kan høre en svag summen fra, hvad jeg går ud fra er, en kondensator i strømforsyningen eller lignende. Det er dog en meget svag summen der nærmest kun kan høres hvis alt andet er muse-stille. Ved lidt lav musik eller lignende er det umuligt at høre.

Har andre lignende erfaring, med hensyn til "summen" fra denne skærm? Jeg kan se på nettet, at der er flere der har oplevet dette. Jeg ved dog ikke om det gælder samtlige 245T skærme...

Jeg tror, at jeg har besluttet mig for at beholde denne skærm, på trods af den meget svage summen, da jeg efter en weekend med den egentligt ikke har følt mig generet af det. Det værste er, at jeg VED at den summer! Og derved ikke er perfekt :)

Slår jeg Motion Picture Acceleration (MPA) til, forsvinder den svage summen. Men det er ikke en holdbar løsning til normal desktop brug, da skærmen "vibrerer/flimrer" svagt i MPA mode (normalt iflg. diverse reviews af denne skærm).

TFT indkøb er et helvede, da man aldrig ved præcist hvad man får. Der er til tider meget svingende kvalitet, selv inden for den samme model. Jeg tør næsten ikke sende den jeg har nu tilbage, for så måske at få en, der er helt lydløs, men ikke har den samme 99% perfekte billedgengivelse, uden synligt "light bleed" nogle steder - Og derved starte en lavine af forsendelser frem og tilbage.

Hvad er andres tanker omkring dette?
Af PeterFab
Mit eksemplar har det også.

Det er meget svagt, så det generer ikke så snart der er lyd på.
Af Flemming2000
Har en ven som havde denne type skærm, han havde den sendt ind 3 gang for at finde denne "summefejl", uden held. Der er ikke noget at gøre desværre, skærmen er bare bygget sådan. :(
Af ko
Tak for jeres input.

Jeg har også læst mig frem til, at det åbentbart er langt de fleste, der oplever den lille summe lyd fra 245T - Der var også en svensker, der havde fået ombyttet den 2 gange og alle som én var de "summere".

Dårligt design fra Samsungs side. Men jeg beholder nu min, da den ellers er fantastisk og fordi jeg ikke lægger mærke til lyden ved normal brug, da min PC ikke er fuldstændig lydløs og jeg som regel har en eller anden form for musik/audio i gang.

Hvis jeg sad i et helt stille rum, med denne skærm, var den 100% sikkert røget retur.
Af ko
Jeg endte faktisk med at sende denne skærm retur, da jeg over et par dages brug blev reelt irriteret over den svage summende lyd. Specielt om aftenen, når der er helt stille blev det for meget. ;;) :(

Det lader desværre til, at være et meget udbredt problem med denne Samsung BuzzMaster 245T model. En skam da billedet står helt suverænt. Det var ikke der, at den var gal.

Nu skal jeg så bare finde et alternativ... Måske DELL 2408WFP ville være en værdig kandidat?