Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tobey17
Hvis jeg skal op til omkring 8000, vil det så ikke være bedre at tage samsung LE40m87..

Den er nemlig kommet ned til omkring 8000 prisleje..

Men hvorfor skal det egentlig være plasma frem for lcd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Diskussionen omkrig plasma og LCD har være oppe de første 20 gange her i forum og der er endda flere tråde der har dette specifikke navn i titlen. Søg på dem først.

Nej, M87 vil ikke være et bedre TV end det Panasonic som Rasmus foreslår.
Af tobey17
jo.. jeg ved godt at emnet har været omtalt meget.

Men ville bare være sikker.

hvorfor ville panasonic'en være bedre end samsung.

Hvad så med gengivelse af bluray og ps3.

Har hørt at det er lidt farligere at se film på plasma, idet man risikerer at få burn in..
Af tobey17
tobey17 skrev:jo.. jeg ved godt at emnet har været omtalt meget.

Men ville bare være sikker.

hvorfor ville panasonic'en være bedre end samsung.

Hvad så med gengivelse af bluray og ps3.

Har hørt at det er lidt farligere at se film eller spille på plasma, idet man risikerer at få burn in..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Igen - alle disse emner har været diskuteret ret meget her i forum og du vil kunne komme langt ved at søge på dem.

PX70 leverer en rigtig god ydelse til prisen og dens billedbehandling er bare bedre end Samsungs. Der er ikke rigtigt noget man kan forklare i tal og figurer - billedkvaliteten er bare bedre.

Fuld HD skærme får du først noget ud af hvis du sidder tæt nok på skærmen til at kunne se de detaljer, som skærmen viser. Dette aspekt har vi også omtalt utroligt mange gange både i forum og i de artikler du kan finde på forsiden af flatpanels.dk - du bør især læse denne:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&
Prøv for sjovs skyld at indtaste en størrelse på 42" og se hvor tæt du skal sidde på skærmen for at få noget ud af fuld HD (= 1080p). Hvis du sidder længere væk en den afstand, som du får opgivet, så vil du ikke kunne se forskel på et fuld HD display og et display med 720p opløsning. Og det er ikke bare øregas! Jeg vil opfordre dig til selv at prøve det i en butik, hvis du stadig tvivler...

Vær dog opmærksom på at PX80 modellen udkommer om 2 uger og vil tilbyde nogle ekstra features og forbedringer ift. PX70 til næsten samme pris. Personligt ville jeg slå koldt vand i blodet og vente på denne model.
Af tobey17
Takker for svaret..

tror dog jeg venter med x80 modellen så :)

Men endnu et hurtig spørgsmål, som jeg ikke kunne finde i forummet.