Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle.

Jeg er ikke lige det hurtigste dyr i skoven, når det kommer til dette, så jeg håber, en kan hjælpe uden for meget bøvl.

Sagen er den, at jeg har en ekstra skærm stående (Samsung SM 226BW).
Samtidig skal jeg bruge et nyt fjernsyn i soveværelset.

Er det muligt at få en "dims", hvor man kan koble et antennestik og højtalere i, og så se fjernsyn direkte på skærmen?

Jeg har søgt en del rundt, men har ikke fundet noget i Danmark, hvor man ikke også skal bruge en computer.

Er der nogen, som kender til sådanne et produkt, der kan fortælle mig, hvad det hedder og evt. anbefale noget specifikt? O-O

mvh.

Martin
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Essentielt for at se Tv, er en tuner. Det du leder efter er derfor en ekstern tuner, der kan tilsluttes din skærm med enten DVI stik eller D-SUB (VGA) stik. :)

Det kan f.eks. være sådan en her: Edbpriser - Tuner

Kig dog eventuelt også i de større elektronik butikker. De har eksterne tunere ind i mellem, der kan tilsluttes med VGA.
Af mrpinchy
Edit: ja det som Rasmus siger ;)

Du kan vel købe en "ekstern tv tuner" af en art, men har ikke lige noget specifik jeg kan anbefale.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sandberg har vist også en der koster et par hundrede kroner mindre. Den kan også findes på EDBprisers liste.

Kvalitetsmæssigt har jeg dog ikke den helt store føling med hvad man får for pengene.
Af MartinHK
Tak for hjælpen

"Ekstern TV tuner" var ordet jeg ledte efter.

Jeg er nu gået igang med at undersøge market, omend det virker ret lille. Flere af de produkter, der sælges idag har 3-4 år gamle anmeldelser.

Jeg har dog fundet et produkt på midtdata af mrk. Kworld som ser interessant ud.

Igen tak for hjælpen.