Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kvisto
Hejsa
Har lige købt ovenstående TV og det er bare mega nice :)

Så jeg skynder mig at få det pakket ud, og det kunne selvfølgelig ikke gå hurtigt nok med at få det hele tilsluttet.

Jeg får dvd-maskinen tilsluttet samt diverse kabler. (Inkl HDMI kabel)
Herefter smækker jeg den første skive i, og er klar til at se noget HDMI på det nye TV :D

Men allerede ved Menuen er det ligesom billedet hopper en del, men tænkte, det nok vil forsvinde når filmen først er igang.
Men den hopper stadig, selvom filmen afspilles :s

Det er kun når jeg kører HDMI ved 1080 fra min dvd afspiller, Billedet hopper en del. Men når jeg sætter den ned på 720 på min dvd afspiller kører det fint og hopper slet ikke. Det er kun når den er på 1080 på min dvd afspiller den hopper :s

Nogen der ved, eller har en idé til hva der kan være galt?
Af Muggs
Kunne det være dit HDMI kabel der ikke kan håndtere 1080p? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En anden ting er at det ikke er sikkert at opskaleringen i din afspiller er bedre end opskaleringen i dit TV. Har du undersøgt om der er en kvalitetsforskel at spore hvis du lader TVet opskalere til 1080 i stedet for at lade afspilleren gøre det?
Af Kvisto
Nu kører det, efter vi havde lånt en Xbox 360, og sat den til virker det. Først pillede vi det hele fra, så vi ku få foden skruet af, hængt tvét på væggen, og fik det hele tilsluttet (inkl Xbox).

Da vi så tændte for DVDén, kom min kammerat tilfældigvis til at trykke på info, og vi ku se tvét nu kørte 60 Hz, istedet for de 50 Hz den kørte til at starte med hvor billedet så hoppede. Men efter den er begyndt at køre 60 Hz, prøvede vi lige at sætte den op til 1080i, og nu kører det fint. billedet hopper slet ikke, og det er stadig den samme DVD afspiller....

Forstår ikke helt hvordan den kunne ændre sig lige pludselig, men nu virker det