Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.dk

Jeg går som mange andre rundt og vil have mig en fladskærm.
Jeg vil ha 32" og den skal primært bruges som computerskærm, da jeg har et par 1920x1080 / 720p film liggende på min computer. Så vidt min logik rækker, skal fjernsynet understøtte 1920x1080 computerformat, for at jeg får et optimalt billede ud af det, men hvad siger i? Ps. hvis jeg sidder på en antenneforening, og gerne vil have en indbyttet tv tuner der kan understøtte det (digitalt signal), hvilken skal jeg så sikre mig at have? En C, eller T tuner virker vel ikke på antenneforeninger?
Håber at høre fra jer.

Mvh

Jesper.

Philips 32PFL7862
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Først og fremmest: Du skal være obs på at en TV skærm ikke er gearet til at levere ligeså præcise farver som en PC-skærm. Ikke at det behøver at være et problem, men bare så du ikke begynder at redigere feriebillederne på den.

Du skal finde ud af hvilket signal din antenneforening har i deres stik. Hvilke TV-kanaler kan du abonnere på og hvem er jeres udbyder? Hvis det er alm. kabel-TV så kan du godt benytte en DVB-C tuner, men igen skal du vide hvilken udbyder der leverer kanalerne, for det er ikke det samme dekoderkort der benyttes hos YouSee og eksempelvis Stofa.

Dette kan dog være ret ligemeget mht. nævnte Philips TV idet den kun har DVB-T indbygget og du kan ikke sætte DVB-C i den alligevel.

Forklar mig lige hvordan du får 19280x1080 punkters opløsning til at harmonere med valget af en 7862D? Den har 1366x768 punkters opløsning, blot så du ikke render ud og køber katten i sækken...

Alt i alt: Det TV du har kig på har ikke en eneste af de features du efterspørger.