Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvor vigtigt er 100 hz egentlig? Jeg ser ikke så meget sport, måske bortset fra fodboldlandskampe og Champions League, og er det ikke ved sportsbegivenheder, at 100 hz kommer mest til sin ret?

Kan man "klare sig" med lcd-skærme med 8 ms? Jeg skal købe et LCD-tv på max 37 " og det skal mest bruges til normal tv-kiggeri, PS3 samt dvd/Blu-Ray. Jeg står over for at vælge mellem Full HD og 100 hz og er ret meget i tvivl.

Pft Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
100 Hz har ikke altid en gavnlig effekt. Det er langt fra alle producenter der er sluppet godt fra at benytte denne teknik, men Sony er en af de få der kommer positivt ud af det. Med lige netop deres TV vil du have gavn af det, men for de andre producenters vedkommende, så bør du ikke prioritere det specielt højt.
Af Smith
Bare for at uddybe tråden :)
yakken, indbefatter det også Samsungs LE32M87BD der har 100 Hz, hvad mener du om deres teknologi? Jeg står lige og overvejer et 32M87 eller 37M87, det lyder ikke til at jeg skal vælge 32"eren pga. af dens 100Hz?
Af IvRak
Enhver der har læst med lidt her vil vide at Samsungs 100Hz teknologi ikke er værd at bruge ekstra penge på, da langt de fleste ender med at slå den fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hverken deres M71 eller M86 model formår at imponere med 100 Hz effekten. Drop du bare 32" modellen og tag fuld HD i stedet, men husk dog på at du ej heller får noget synderligt ud af denne opløsning, med mindre du sidder tæt nok på skærmen (og afspiller fuld HD materiale):
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... tart_from=&