Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal have købt et Samsung LE-37M87BD.

Men spørgsmålet er hvor, vil selvfølgelig gerne have det så billigt så muligt :)

Har kigget lidt på følgende muligheder:

Den sikre:
Køb i en "almindelig" elektronik shop, som Merlin, Fona ect. Prisen vil ligge på +10.000 kr.

Den knap så sikre:
Køb via en dansk online shop fundet igennem hifipriser.dk, i dette tilfælde getmore som pt. er billigst, pris ca. 7.500 kr.

Men er ret overbevidst om, at de parallelimporter dette tv.

Har skrevet en mail om det var korrekt, at pågældende tv var parallelimporteret og fik følgende mail:

"Vi kan ikke oplyse vores kunder om en vare på en specifik bestilling er importeret fra et andet EØS-land eller ej, da vi benytter os af forskellige leverandører.

Har du modtaget en vare fra os, og ønsker du at vide om den importeret, skal du blot kontakte pågældende producent, så kan producenten ud fra varens unikke serienummer eller produktnummer tjekke dette.

Producenten kan ligeledes informere dig om pågældende vare evt. er dækket af garanti selvom varen skulle vise sig at være importeret.

Du er under alle omstændigheder beskyttet af den lovpligtige reklamationsret.

Vi har indgået en service aftale med Elektronik Centret, hvilket gør det muligt at få HiFi og TV produkter af mærkerne Samsung, Sony og Philips, som er købt hos os, behandlet direkte hos Elektronik Centret i hele reklamationsretsperioden, uanset om varen er dækket af producentgaranti eller ej.

Viser varen sig at være defekt kan du således gøre følgende:

Du kan kontakte Elektronik Centret på følgende telefon +45 4450 3000. Husk at oplyse dem at du har købt varen hos os, og at der er indgået en service-aftale mellem Getmore og Elektronik Centret. De tager sig direkte af reparationer forbundet med netop denne vare.

Er der tale om et defekt TV på over 30” (tommer), sørger Elektronik Centret for selv at afhente varen på din adresse. Evt. afhentning aftales med Elektronik Centret.

Når varen er repareret, sørger Elektronik Centret for at sende varen retur til dig igen.

Du kan forvente din defekte vare færdigbehandlet hos Elektronik Centret indenfor ca. 2-4 uger."

Den højst sandsynlige usikre:
Køb via en tysk onlineshop fundet på preissuchmaschine.de

Her har jeg fundet 40" tommer udgaven til 8.500 kr.!!!
http://www.preissuchmaschine.de/psm_fro ... ukt=434130

Spørgsmål:

Hvordan er jeg stillet når jeg køber et produkt som er parallelimporteret, er det "kun" producentgarantien" som jeg misser og i så fald hvor vigtig er denne?

Hvordan er jeg stillet når jeg køber via den tyske onlineshop, med hensyn til garanti og hvis der skulle opstå fejl hvor produktet skal sendes til reperation osv.?
Af mortena1980
Er ikke 100 % sikker, men gætter på, at Getmore er parallelimportet. Hvis det er den "danske" udgave af M87, skal der stå /XEE efter serienummeret, dvs LE37-M87BDX /XEE. Da de andre webbutikker på hifipriser har M87 til omtrent samme prisleje og disse er parallelimporteret, ville jeg også antage, at Getmore's tv er parallelimport.

Jeg ville ikke købe via en tysk butik, for så skal du sende tv'et til Tysklandi tilfælde af fejl, hvilket kan blive ret dyrt. Derudover er du også underlagt tysk købelov og ikke dansk købelov.

Hvis du køber et tv via Getmore er du ikke underlagt Samsung.dk's garantiperiode, hvilket betyder at du går glip af Samsung.dk's service, som du kan se på nedenstående link. Dette dækker bl.a. pixelfejl, samt afhentning af tv i tilfælde af reparation samt en række andre efter min mening mindre vigtige ting. Du er dog stadig inde under dansk købelovgivning som er relativt god.

http://www.samsung.com/dk/products/tv/l ... _tv_dk.pdf

Jeg har selv overvejet at købe et M86 via Getmore, men har også været i tvivl. Tror dog, at jeg ender med at købe via Getmore, da de har aftale med et dansk reparationscenter...
Af van the man
søg på getmore på feks http://www.trustpilot.dk/Search.aspx?Search=getmore
jeg kunne ALDRIG finde på at handle et sted med så dårlig omtale alle steder!
der findes web shops med langt mere moral end dem og så ville jeg være ligeglad med at skulle betale feks 1000kr mere.den dag du får brug for deres kunde service vil de være givet godt ud.
jb
Af Cybersovs
Jeg ville heller ikke turde købe hos getmore.. Prøv at google det, og se hvor meget negativ omtale der kommer frem... :(
Af mortena1980
Godt I nævnte det, så vil jeg heller ikke købe der. Kendte ikke Trustpilot, super god side.

Ellers kan du bare købe hos Befro eller Cinemagic, det koster 3 kroner mere og de har væsentligt bedre feedback på ca. 80 %.
Af lclauridsen
Tusind tak for svarerne alle sammen, tak for tippet vedr. trustpilot....

Men der er altså ikke kun en forskel på et par kroner fra getmore og til Cinemagic fx, ikke når det drejer sig om m87 det er kun tilfældet ved m87BD.

Hvad er forskellen på om det er m87 og m87BD egentlig?

LE37M87:
Pris hos getmore inkl. fragt 7.597 kr.

Mens prisen hos Cinemagic inkl. fragt er på 8.233 kr

Differensen på de 636 kr. er de givet godt ud hvis man i stedet for, får et produkt som ikke er parallelimporteret og dermed dækket af producentgarantien ?

Eller skal man spare de 635 kr. til ophænget? :)
Af Cybersovs
Jeg mener nu også at Cinematic sælger parallelimporterede skærme ;;) Men der er ingen tvivl om at du får den bedste service hos Cinematic, der ville jeg ikke have problemer i at handle mit gear…
Af Nkaj
Du kan købe det hos Pc-Netto, og det er ikke parallelimporteret + Det er en fysisk butik, så du kan også bare hente det hvis du har lyst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor ser du at PC-netto ikke parallelimporterer deres TV?
Af Nkaj
Jeg sendte en mail til dem og spurgte om deres Tv er parallelimporteret, og der skrev de at deres Tv ikke er parallelimporteret
Af lclauridsen
@ Nkaj

Har haft følgende korrespondance med PC-netto:

"Hej

Jeg overvejer kraftigt at købe overstående fladskærm !

Men vil lige forhøre mig om pågældende fladskærm, er parallelimporteret
og om der er nogle forskellige ting jeg skal tage hensyn vedr. de 2 års
garanti??

VH X

Svar på overstående mail:

Hej X

Vi køber dem af producenten i tyskland. Der er helt normal 2 års dansk reklamations ret. Men den ekstra producent garanti som samsung giver på bl.a pixel garanti er der ikke. Skulle vi købe tv af samsumg i danmark ville prisen være meget hjøre.

Med venlig hilsen

X

Pc-netto.dk

Marielundvej 30

2730 Herlev"

Så går udfra det er parallel-import ??
Af lclauridsen
Og har også forespurgt hos Cinemagic og det er ligeledes parallelimport.

Er der overhovedet nogen danske online butikker som IKKE benytter sig af parallelimport ?
Af Nkaj
lclauridsen skrev:@ Nkaj

Har haft følgende korrespondance med PC-netto:

"Hej

Jeg overvejer kraftigt at købe overstående fladskærm !

Men vil lige forhøre mig om pågældende fladskærm, er parallelimporteret
og om der er nogle forskellige ting jeg skal tage hensyn vedr. de 2 års
garanti??

VH X

Svar på overstående mail:

Hej X

Vi køber dem af producenten i tyskland. Der er helt normal 2 års dansk reklamations ret. Men den ekstra producent garanti som samsung giver på bl.a pixel garanti er der ikke. Skulle vi købe tv af samsumg i danmark ville prisen være meget hjøre.

Med venlig hilsen

X

Pc-netto.dk

Marielundvej 30

2730 Herlev"

Så går udfra det er parallel-import ??
Nej, for så længe at Tv'et er købt indenfor EU's grænser så er det ikke parallelimporteret. Der er ganske vist ingen producentgaranti/Nordiskgaranti på fra Samsung,MEN det er ikke parallelimporteret.
Af lclauridsen
@Kaj

Er ret sikker på at det ikke er korrekt ! Kan self tage fejl.

"Når man køber en vare på en dansk internetside, kan varen være parallelimporteret. Det vil sige at sælgeren ikke har købt produktet i Danmark af den autoriserede importør" !!!!

Kilde: http://programmer.tv2.dk/basta/article. ... 55257.html